Marketing automation

Marketing automation (w skrócie MA) to inaczej automatyzacja działań reklamowych.

Rozwój technologiczny pozwala na coraz odważniejsze projekty. Jednym z nich jest marketing automation, który wdraża się na stronę serwisu (zazwyczaj sklepu internetowego), a którego celem jest zbieranie informacji o zachowaniu użytkowników na owej stronie i personifikowanie oferty oraz efektywna komunikacja z klientem.

Za pomocą plików cookies (ang. cookies – ciasteczka) platforma obsługująca marketing automation (Marketo, Exponea, Hub Spot, Salesforce i wiele innych) dopasowuje ofertę do użytkownika. Jeśli np. jest to osoba, która odwiedzała już stronę i oglądała np. buty męskie — zostanie przeniesiona bezpośrednio do tego działu już przy następnej wizycie i zostanie jej wówczas wyświetlona oferta promocyjna właśnie z butami. Marketing automation dba również o dopasowane treści reklamy oraz o komunikację e-mail. Klienci zarejestrowani w systemie otrzymują dopasowane do siebie e-maile. Cały proces jest zaś dokładnie zaplanowany na platformach wyspecjalizowanych w MA.

Jak przebiega proces w marketing automation:

Popularne na świecie platformy do marketing automation:

  • HubSpot
  • Prospect.io
  • InfusionSoft
  • Autopilot
  • Marketo
  • GetResponse
  • Drip
  • Mautic
  • Ontraport
  • SendinBlue
  • ActiveCampaign

Related posts