Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Linki prowadzące do naszej strony internetowej – śledzenie i analiza

Linki prowadzące do naszej strony internetowej – śledzenie i analiza
Twoja ocena:

Śledzenie linków

Ilość nowych zdobytych linków wiele mówi o skuteczności kampanii SEO. Musisz być na bieżąco z danymi na temat nowych odnośników.

Takie informacje umożliwią Ci poprawę skuteczności kampanii SEO, przyjrzenie się trendom w nabywaniu przez Ciebie nowych linków, zobaczysz jak nowe linki wpływają na Twoja pozycję w rankingach wyszukiwania, a także będziesz mógł się przyrównać do swoich konkurentów.

 

Jakie wybrać narzędzia do analizy linków?

  • Search Console google Google’a (https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl) – jedno z najlepszych rozwiązań, darmowe i łatwe w użyciu. Wydawcy mogą obserwować linki prowadzące na ich własne witryny.

Narzędzie pokazuje pełen arkusz odnalezionych przez wyszukiwarkę Google odnośników. Jedynym mankamentem jest możliwość pominięcia linków przez Google’a, jeśli nie uzna ich za zbyt wartościowe.

 

  • Narzędzia dla webmasterów Bing (https://www.bing.com/toolbox/webmaster) – podobnie jak w przypadku wyszukiwarki Google jest to jedno z najlepszych narzędzi, w 100% darmowe i przyjazne użytkownikowi. Narzędzie wygeneruje listę odnalezionych linków, którą będzie można zapisać w bazie danych. Możemy zapoznać się z linkami nakierowanymi tylko na naszą witrynę.

 

  • SearchStatus (https://searchstatus.en.softonic.com/?ex=REG-60.2) – jest to wtyczka umożliwiająca ekspresowe pokazanie wszystkich linków prowadzących na daną witrynę. Wtyczka umożliwia zapoznanie się z najbardziej podstawowymi informacjami o linkach na żądanie. SearchStatus daje możliwość wybrania odnośników z atrybutem nofolllow. Najszybsze narzędzie z tu przedstawianych.

 

  • Majestic Backlink Analyser (https://chrome.google.com/webstore/category/extensions?hl=pl) – przydatna wtyczka dla wyszukiwarki Chrome. Wtyczka pokazuje rankingi autorytatywności, wiarygodności, zewnętrzne linki wejściowe, domeny odsyłające do bieżącego adresu URL, subdomeny (w której adres URL się znajduje) oraz domeny katalogu głównego.

 

  • MozBar (https://chrome.google.com/webstore/detail/mozbar/eakacpaijcpapndcfffdgphdiccmpknp) – to kolejna wtyczka dla przeglądarki Chrome lub Firefox. W prosty sposób można przeglądać dane o linkach. Można się tu zapoznać z takimi parametrami, jak autorytet strony, odpowiedź Moz na wskaźnik PageRank, autorytet domeny oraz łączna liczba linków prowadzących do bieżącego adresu URL. Część dostępu jest bezpłatna. Po wykupieniu abonamentu można uzyskać dodatkowe informacje.

 

Inne niezależne narzędzia do analizy linków:

 

  • MajesticSEO (https://majestic.com/?piwik_campaign=webseoanalytics)

Narzędzie jest jednym z najpopularniejszych i posiada także dużą bazę linków. MajesticSEO jest niezwykle przyjazny użytkownikom. Interfejs jest intuicyjny, przez co korzystanie z programu jest łatwe i przyjemne. Nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy by poradzić sobie z obsługą. Dobry nawet dla początkujących użytkowników.

MajesticSEO dostępny jest w wersji płatnej i darmowej. Część ważnych funkcji np. analiza linków własnej domeny jest dostępna za darmo. Narzędzie posiada dwa unikalne parametry: przepływ zaufania oraz przepływ cytowań. Przepływ zaufania pozwala na analizować wiarygodność witryny lub linku wejściowego. Przepływ cytowań analizuje liczbę odsyłających linków na witrynę i ich wiarygodność, przez co określa „wpływowość” witryny. Oba parametry mogą otrzymać wartość od 1 do 100. Stosunek przepływu zaufania do przepływu cytowań określa, czy dany link wejściowy jest toksyczny. Strony o wysokiej wartości cytowań, ale o niskiej wartości zaufania charakteryzują się linkami wejściowymi o niskiej jakości. Najlepiej jest zatem unikać umieszczania linków na tych stronach.

 

Kolejnym charakterystycznym parametrem MajesticSEO jest tematyczny przepływ zaufania, który jest odmianą przepływu zaufania. Parametr segreguje linki na Twojej witrynie według branży. W zakładce „Topics” można zobaczyć więcej informacji na temat zewnętrznej liczby linków wejściowych i linkujących domen związanych z branżą. Zobaczymy wykres, który możemy filtrować według branż.

  • Ahrefs (https://ahrefs.com/)

Jest jednym z najczęściej używanych narzędzi do analizy linków. Najważniejsze informacje są przedstawione w postaci wykresów i wizualizacji, dzięki temu lepiej zrozumiesz przedstawione dane. Ahrefs umożliwia zapoznanie się z metrykami związanymi z mediami społecznościowymi – ilość polubień, udostepnień strony, oceny +1 w Google Plus i tweety na Twiterze. Każdy ze wskaźników można filtrować. Daje to możliwość dostosowywania funkcji narzędzi do własnych potrzeb. Raport o linkach wejściowych można wygenerować w formacie pdf.

Ahrefs skupia się na linkach wejściowych. Narzędzie posiada własna bazę danych, własny indeks i roboty indeksujące. Codziennie skanuje miliardy stron, a bazy danych uaktualnia co 15 minut. Narzędzie posiada największy aktualny indeks linków wejściowych. Ahrefs ma swój własny ranking AhrefsRank, który jest odpowiednikiem PageRank. Możesz porównać jakość swojej domeny lub linku z konkurencją.

Ahrefs Site Explorer umożliwia dokonanie szczegółowej analizy profilów linków Witryn konkurencji i Twojej witryny. Dzięki niemu określisz skąd pochodzą linki odsyłające do strony, wykryjesz nienaturalne linki wejściowe, oszacujesz liczbę linków pozyskanych lub utraconych w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Poprzez analizę linków wejściowych konkurencji określisz możliwość zgromadzenia nowych linków.

  • OpenSite Explorer (https://moz.com/researchtools/ose/)

Narzędzie należy do grupy Moz.com. Jest mniej rozbudowany niż MajesticSEO czy Ahrefs. Posiada także mniejszą bazę linków. Jest jednak przyjazny użytkownikom.

W Open Site Explorer wystarczy wpisać adres URL witryny konkurenta, a uzyskamy informacje skąd przekierowuje na nią linki, które ze stron są najbardziej wpływowe oraz będziemy mogli porównać jej linki z naszymi. Narzędzie umożliwia zgromadzenie dużej ilości linków i wyeksportowanie ich do arkusza kalkulacyjnego. W raporcie znajdziemy ocenę autorytetu strony i domeny.

Największa zaletą Open Site Explorer jest możliwość zebrania danych o konkurencji i jej domenach.

  • Link Research Tools (https://www.linkresearchtools.com/)

Jest to cały zestaw specjalistycznych narzędzi do gromadzenia linków. Pozwala na uzyskanie danych o linkach z maksymalnie 23 źródeł i to w czasie rzeczywistym. Link Research Tools pokazuje informacje o linkach odsyłających do strony i domeny, linkujących domenach głównych, tematyce witryny oraz parametrach CEMPER Power Trust. Narzędzie jest dostępne dla wielu kraii, języków i wyszukiwarek. Dzięki temu narzędziu znajdziesz potencjalne linki wejściowe, sieci linków, przeanalizujesz konkurencję i namierzysz podejrzane odnośniki.

Najbardziej przydatne narzędzia w Link Research Tools:

Backlink Profiler i Juice Tool – analizują profil linków danej domeny.

Juice Thief Missing i SERP Research Tool – pomagają w odnalezieniu noweych źródeł linków.

Link Alerts – monitoruje przepływ linkó na Twojej witryni i witrynach konkurencji.

Common Backlinks Tool – identyfikuje strony, będące autorytetami.

Quick Domain Compare i Quick Backlinks – pokazują linki najczęściej odsyłające z danej domeny lub strony oraz porównują parametry SEO z innymi domenami.

Strongest Subpages Tool – odnajduje podstrony cieszące się największa popularnością na witrynie.

Link Juice Recovery Tool – znajduje linki do nieistniejących stron.

Contact Finder – znajdujedane kontaktowe domen.

Link Detox – wyszukuje niekorzystne linki.

Link Detox Genesis – szuka nienaturalne linki.

Link Detox Risk Metric – pomaga w zarzadzaniu ryzykiem linków.

  • Raven Tools (https://raventools.com/)

Raven Tools również jest zestawem narzędzi. Podstawowym narzędziem jest Link Manager. Pozwala on śledzić linki, które zgromadziłeś lub dopiero poprosiłeś o opublikowanie. Narzędzie analizuje zmiany konwersji i współczynnika. Sprawdza, czy na zadanych mu stronach pojawił się nowy odnośnik do Twojej witryny.

  • SEO SpyGlass (http://www.seo-spyglass.com/)

To kilka rozbudowanych narzędzi, a za pomocą jednego z nich można analizować linki. Przed pobraniem linków do danej strony, określamy jakie parametry nas interesują. Takie podejście ułatwia i przyspiesza pracę. Parametr Penalty risk pokazuje szkodliwość danego linku. Otrzymane dane o linkach można zapisać w formie pdf.

  • WebMeUp (http://webmeup.com/)

Wielofunkcyjne narzędzie. Pozwala na analizę linków oraz analizę optymalizacji witryny pod względem SEO. WebMeUp bada linki pod kątem szkodliwości. Służy do tego parametr Penalty risk. Im jego wartość jest niższa, tym mniejsza szansa, że dany link jest szkodliwy.

  • MonitorBacklinks (https://monitorbacklinks.com/home)

Niezwykle przejrzyste narzędzie. Skupia się bardziej na monitorowaniu linków niż na ich parametrach.

  • LinkBuilder i Link Galaxy

LinkBuilder korzysta z mechanizmu gromadzenia linków LinkGalaxy. Mając na uwadze to, że jakość odnośników jest ważniejsza niż ich ilość, narzędzie oferuje różne widoki, dzięki którym można określić, które części odnośników są najważniejsze.

  • Conductor Searchlight (https://www.conductor.com/)

Narzędzie korzysta z danych zawartych w Open Site Explorer zawartego w bazie Moz. Platforma przekształca obecność marki w mediach społecznościwych czy wyszukiwaniu naturalnym w metodę zwiększania ruchu i dochodu. W praktyce polega na gromadzeniu danych z sieci, przez co zwracana jest uwaga na miejsca w sieci, gdzie materiały są najczęściej dostrzegane.

  • Exalead (http://www.exalead.com/search/)

Exalead to firma, która stworzyła wyszukiwarkę umożliwiającą wyszukiwanie linków za pomocą parametru link:. Wyszukiwarkę wyróżniają zaawansowane możliwości filtrowania, możliwość wyboru języka i rodzaju witryny.