Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Korzyści płynące z własnego bloga

Twoja ocena:

Czy warto prowadzić blog?

Blogi są źródłem wielu korzyści. Jeśli prowadzisz bloga to możesz wzmocnić swoją pozycję na rynku. Blog ułatwi Ci dotarcie do większego grona odbiorców, w którym mogą się znaleźć bardzo wpływowe osoby. To wszystko przekłada się na zysk w postaci wielu nowych linków.

Za pomocą narzędzi dla webmasterów Google lub Bing będziesz mógł dowiedzieć się więcej o linkach prowadzących do Twoich postów. Przede wszystkim aplikacje dają możliwość śledzenia linków. Może się jednak okazać, że będzie Ci zależeć na bardziej szczegółowych danych. Narzędzi Bing umożliwia wygenerowanie raportu na temat adresu Twojego bloga. Będziesz mógł uporządkować zawarte w raporcie informacje ze względu na adres URL, który zyskał linki. Analizując ostatni wpis o linku prowadzącym do bloga będziesz mógł określić dokładną liczbę prowadzących do niego linków i liczbę odsyłaczy prowadzących do innych sekcji bloga.

Dlaczego śledzenie danych z bloga jest opłacalne?

Blogosfera to specyficzne miejsce w sieci. To właśnie na blogach można napotkać na najbardziej aktualne informacje o nowych produktach, usługach czy wydarzeniach. Blogi z kolei często łączą się z portalami społecznościowymi i treści są ekspresowym tempie rozprzestrzeniane w całej sieci. Miej kontakt z światem blogowym. To wspaniałe wsparcie dla Twojej działalności. Blogi mogą stanowić uzupełnienie informacji w Twojej branży i całego środowiska SEO. Znajdź najbardziej popularnych blogerów z Twojej dziedziny. Takie osoby prowadzą regularnie swoje blogi, cieszą się ogromną popularnością, często są także liderami opinii.

Korzyści z aktywnego śledzenia blogosfery:

  • Jak inni widzą Twoją witrynę – regularne śledzenie wzmianek o swojej witrynie i marce jest bardzo ważne. Pójdź o krok dalej i monitoruj swoją reputację. Proces polega na identyfikowaniu problemów i ryzyka związanego z Twoją reputacją. Tego wszystkiego dowiesz się w sieci. Może ktoś działa na niekorzyść Twojej marki, firmy? Może ktoś wystawia nieprawdziwe oceny i opnie na Twój temat? To są bardzo poważne zagrożenia i nie można ich lekceważyć. Musisz je odpowiednio wcześniej wykryć, by móc szybko zareagować.
  • Znalezienie eksperta z danej dziedziny/ lidera opinii – takie osoby mają ogromny wpływ w procesie gromadzenia przez Ciebie linków. Jeśli uda Ci się nawiązać kontakt z taką osobą i uzyskać jej poparcie to jest to ogromny sukces. Super, że tworzysz wartościowa treść, ale jeśli nikt się o niej nie dowie, to nie przyniesie Ci ona żadnych korzyści. Kluczem do sukcesu jest stworzenie wysokiej jakości treści, a następnie dotarcie z nią do jak największej liczby osób. Wpływowe osoby z Twojej branży mogą Ci znacznie ułatwić ten proces.
  • Badanie konkurencji – jeśli nie masz jakiegoś odniesienia do swoich działań to nie zawsze jesteś w stanie określić, czy robisz coś wystarczająco dobrze. Dlatego porównuj się z konkurencją. Analizuj jej witryny. Możesz w ten sposób zobaczyć jej ewentualne problemy z reputacją i monitorować ich wpływ kampanii reklamowych.
  • Wzmianki w mediach o Twojej marce – jeśli o Twojej marce czy firmie wspomniano w prasie, radiu czy telewizji to obserwuj, jaki miało to wpływ na zachowania użytkowników w sieci wobec Twojej witryny. Czy przez to zwiększył się ruch na stronie?