Potrzebujesz pomocy przy kampaniach Google Ads?

Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825


Czym jest Google Ads?

Google Ads (poprzednio Google Adwords) to system reklamowy, dzięki każdy posiadający wystarczające fundusze może  błyskawicznie wyświetlić swoją reklamę tekstową, graficzną lub wideo w wyszukiwarce Google, w poczcie Gmail, YouTube oraz u partnerów firmy Google. Zasada działania w większości oparta jest o prostą metodę: kto da więcej, ten wyświetla swoją reklamę częściej i wyżej w wynikach Google.  Jest to zatem system aukcyjny sprzedaży reklam. Sam panel zarządzania i publikowania jest na tyle prosty, że obsłuży go prawie każda osoba mająca do czynienia z komputerem.
Dostęp do panelu zarządzania Google Ads znajdziesz pod adresem: ads.google.com/intl/pl_pl/getstarted/
Google Ads

Dlaczego warto stosować Google Ads?

Google Ads to bardzo skuteczny i natychmiastowy kanał promocji, ale dość kosztowny, wymaga planowania i optymalizacji. Idealne rozwiązanie to zachowanie proporcji: 10-20% kosztów reklamy w stosunku do przychodów. Oczywiście poziom koszów zależny jest od wielu czynników, takich jak marża czy konkurencja.

Mocnym punktem oferty jest  natychmiastowe dotarcie do klienta, co przy właściwym planowaniu (zysk większy niż koszty) przynosi zamierzony efekt. Wiele firm stawia na linki sponsorowane i zapewnia tym sprawne funkcjonowanie i zyski na długie lata. Przy złym planowaniu reklamy Adwords często pożerają więcej kosztów niż przynoszą zysków. Konkurencja bije się o pierwsze trzy miejsca i podbija stawki.

Linki sponsorowane przyciągają tylko użytkowników na twoją stronę, nie gwarantują zaś sprzedaży i zysków; o zachowaniu użytkownika w serwisie decydują już inne czynniki: użyteczność strony www, cena i jakość produktów i usług, porównanie do konkurencji, świadomość marki i związana z tym atrakcyjność. Możesz mieć milion użytkowników miesięcznie na swojej stronie i ani jednego kupującego, tak właśnie działa reklama w Internecie.

Google Ads posiada intuicyjny panel zarządzania reklamami:

Czym się charakteryzuje reklama płatna za kliknięcie?

Najważniejsze cechy i przyczyna skuteczności i popularności Google Ads to między innymi:
  • Brak dodatkowych i ukrytych kosztów – płaci się za konkretne kliknięcie reklamy, a nie za jej wyświetlenie.
  • Szybkość – reklamę można uruchomić w ciągu jednego dnia, a nawet w ciągu kilku godzin.
  • Brak limitu odnośnie możliwości użycia słów kluczowych.
  • Opiera się na dobrej optymalizacji witryny.
  • Wymaga stworzenia odpowiedniej treści, która będzie zachęcała użytkownika do zapoznania się z ofertą.
  • Umożliwia zastosowanie różnych form komunikatu: mail, strona www, telefon.

Rodzaje reklam Google Ads:

  1. reklama tekstowa w wyszukiwarce Google (oraz u partnerów, którzy zaimplementowali wyszukiwarkę Google na swoich stronach);
  2. DSA, czyli dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, jako odmiana reklamy tekstowej, która elastycznie dopasowuje się do zapytań internautów;
  3. PLA, czyli reklamy produktowe tworzone specjalnie na użytek sklepów internetowych; możliwe do obejrzenia pośród górnych wyników wyszukiwania, w postaci obrazków z produktami;
  4. GDN, czyli tradycyjne reklamy banerowe w postaci grafik w sieci reklamowej Google, do pojawienia się np. w YouTube, Gmail i wszystkich miejscach, które są skojarzone z Google;
  5. reklamy kierowane wyłącznie do użytkowników urządzeń mobilnych, np. tylko z połączeniem telefonicznym;
  6. remarketing, czyli docieranie z reklamą do użytkownika, który już był nią zainteresowany, śledzenie potencjalnego klienta w sieci i wyświetlanie mu naszej oferty po raz kolejny, w trakcie odwiedzania innych stron.
  7. reklama w poczcie gmail

Jak rozpocząć kampanię marketingową w Google AdWords?

Jeśli planujesz samodzielnie prowadzić kampanie Google Ads , to postępuj wg poniższego poradnika:
  • Utwórz konto na Google Ads (https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/)
  • Zasil konto przelewem lub kartą kredytową.
  • Utwórz kampanię – podaj jej nazwę, rodzaj urządzenia, na którym ma być prezentowana reklama oraz lokalizację.
  • Określ dzienny budżet i maksymalną stawkę za kliknięcie.
  • Stwórz grupy reklam i wybierz odpowiednie słowa kluczowe.
  • Sprawdź propozycje programu Ads, jeśłi nie czujesz się na siłach stworzyć samodzielnie reklamę.
To, jaką pozycję uzyska reklama w wynikach wyszukiwania, zależy od samego rankingu reklamy. Ranking reklamy to CPCmax (zdeklarowana maksymalna stawka za kliknięcie) pomnożona przez QS (wynik jakości). Za kliknięcie w najlepszą pozycję płaci się zatem nie więcej, niż kwotę zadeklarowaną. Google zwraca uwagę na reklamy wyświetlane na następnej pozycji i nalicza najniższą stawkę, konieczną do jej przeskoczenia. Reklamodawca z wyższym wynikiem jakości płaci mniej i uzyskuje lepszą pozycję dla swojej reklamy niż ktoś, kto płaci więcej, ale ma niski wynik jakości.
Wynik jakości jest wyliczany w oparciu o współczynnik klikalności CTR, ocenę strony, na którą kieruje reklama oraz trafność reklamy. Wynik jakości wpływa na pozycje reklamy w wynikach wyszukiwania, stawki CPC oraz szacunkową stawkę słowa kluczowego.

Co wpływa na wynik jakości reklamy?

Czynnik jakości to zestaw czynników, między innymi:
  • Czas korzystania z konta.
  • Współczynnik klikalności reklam i słów kluczowych na koncie.
  • Historyczny współczynnik klikalności słowa kluczowego.
  • Jakość strony docelowej.
  • Trafność słowa kluczowego (reklama, wyszukiwanie).
  • Skuteczność reklamy dla różnych urządzeń.
  • Odpowiedni dobór słów kluczowych

Google Ads to również bezpłatne narzędzia przydatne w optymalizacji reklamy i strony www.

W Google Ads można skorzystać z Planera Słów kluczowych.
Jest to bezpłatne i bardzo pomocne narzędzie w ustalaniu odpowiednich słów kluczowych do reklamy. Narzędzie podpowie, jakie słowa kluczowe są najbardziej popularne oraz jakie warto wziąć pod uwagę. Dowiemy się, jakie słowa kluczowe były najbardziej popularne w ostatnim miesiącu zarówno w danym regionie, jak i w skali światowej.
Planer słów kluczowych:
Dodatkowo, można zobaczyć zmieniające się trendy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jeśli jakieś wyszukiwania dokonywane są sezonowo, wgląd w 12 miesięcy wstecz ma ogromne znaczenie i jest bardzo pomocne przy planowaniu słów kluczowych.
W wyniku użycia planera otrzymamy informacje o popularności wybranych słów kluczowych, dodatkowe propozycje innych słów oraz szacowaną stawkę za kliknięcie:
Warto także wziąć pod uwagę mniej popularne hasła, czyli słowa z długiego ogona, czyli długich zapytań internautów a nie tylko krótkich fraz. Co ciekawe, szacuje się, że ponad 70% wszystkich wyszukiwań to słowa z długiego ogona. Użytkownicy posługujący się konkretnymi (niszowymi) hasłami dokładnie wiedzą, czego szukają i na ogół częściej od razu decydują się na zakup.
Najważniejsze typy słów kluczowych w Google, które możesz używać w trakcie ustawiania kampanii reklamowej to: 
  • Dopasowanie ścisłe – reklama wyświetla się na konkretne zapytanie użytkownika np. „buty biegowe” z pominięciem innych kombinacji, w tym także np. „najlepsze buty biegowe”.
  • Dopasowanie przybliżone – reklama wyświetla się na konkretne i podobne hasła np. dla hasła „buty biegowe”, będą to także „najlepsze buty biegowe”, „buty do biegania”, „bieganie buty”, „wygodne buty biegowe” itp.
  • Dopasowanie do wyrażenia – reklama wyświetla się tylko dla wpisanego wyrażenia i jego opisu. Dla wyrażenia „buty biegowe” będą to także wyrażenia „najlepsze buty biegowe” czy „wygodne buty biegowe”, ale reklama nie pojawi się już dla wyrażenia „buty do biegania”.
  • Słowa wykluczające – słowa dla których reklama nie będzie wyświetlana. Na przykład dla słowa „biegowe”, po wpisaniu „buty biegowe” reklama nie wyświetli się.

Czasami ustalenie odpowiednich słów kluczowych bywa trudne. Wiele osób chciałoby znaleźć te idealne hasła. Chociaż nie da się zdefiniować idealnego słowa dla danej branży, to mając na uwadze wiele aktualnie wpływających zmiennych na wyszukiwanie, można pokusić się o wskazanie kilku elementów definiujących dobre słowo kluczowe. Są to:

  • Mała konkurencja dla danego słowa kluczowego.
  • Wysoka konwersja słowa, czyli dużo wejść na strony po zapytaniu na dane hasło i duży współczynnik konkretnych działań (dokonanie zakupu, subskrypcja, zapisanie do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego itp.).
  • Duża liczba zapytań w ciągu miesiąca z użyciem konkretnego hasła/frazy.
Jak optymalizować działania w Google Ads?
  • Testuj różne teksty reklam.
  • Na bieżąco modyfikuj słowa i frazy kluczowe, sprawdzać, które się sprawdzają, a które nie.
  • Sprawdzaj pozycje wyświetlanej reklamy.
  • Optymalizuj stronę docelową: poprawiaj treści, tytuły, ofertę, zdjęcia. Sprawdź szybkość wczytywania strony.
  • Poprawiać wynik jakości QS (poprzez regularne prowadzenie kampanii).

Zawsze masz możliwość bezpłatnego testowania wyświetlania swoich reklam. Zachęcam również do korzystania z bezpłatnej pomocy konsultantów Google, którzy mają wgląd w konta i pomogą w ustawieniu reklam.

Do you like Westom's articles? Follow on social!
People reacted to this story.
Show comments Hide comments
Comments to: Kampanie Google Ads
  • 23 czerwca 2020

    dziękuję za wyczerpanie tematu, mam pytanie o porównanie reklamy na Facebook i Google Ads. Co jest skuteczniejsze?

    Reply
    • 23 czerwca 2020

      nie można jednoznacznie porównywać reklam na Google i Facebook ze względu na różnych odbiorców i różnice w samych platformach. Facebook służy rozrywce i nie ma takiej siły sprzedaży, ale jest bardzo precyzyjnym narzędziem. Na Facebooku można dokładnie dopasować grupę docelową reklamy, ale za to Google Ads jest bardzo wszechstronny i generalnie z wyszukiwarki Google ludzie korzystają szukając produktów, które chcą kupić. Umiejętne korzystanie z obu platform daje najlepsze wyniki.

      Reply
Write a response

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Login

marketing treści
Welcome to Typer

Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
Join Typer
Registration is closed.