Czym jest Google Ads?

Google Ads (poprzednio Google Adwords) to system reklamowy, dzięki każdy posiadający wystarczające fundusze może  błyskawicznie wyświetlić swoją reklamę tekstową, graficzną lub wideo w wyszukiwarce Google, w poczcie Gmail, YouTube oraz u partnerów firmy Google. Zasada działania w większości oparta jest o prostą metodę: kto da więcej, ten wyświetla swoją reklamę częściej i wyżej w wynikach Google.  Jest to zatem system aukcyjny sprzedaży reklam. Sam panel zarządzania i publikowania jest na tyle prosty, że obsłuży go prawie każda osoba mająca do czynienia z komputerem.
Dostęp do panelu zarządzania Google Ads znajdziesz pod adresem: ads.google.com/intl/pl_pl/getstarted/
Google Ads

Dlaczego warto stosować Google Ads?

Google Ads to brak ukrytych kosztów, natychmiastowe efekty, wydatki pod szczegółową kontrolą, najszybsza i najskuteczniejsza metoda dotarcia do klientów, ale pod warunkiem, że dobrze zaplanujesz kampanię i będziesz mierzyć wyniki na bieżąco.
Google Ads posiada intuicyjny panel zarządzania reklamami:

Czym się charakteryzuje reklama płatna za kliknięcie?

Najważniejsze cechy i przyczyna skuteczności i popularności Google Ads to między innymi:
  • Brak dodatkowych i ukrytych kosztów – płaci się za konkretne kliknięcie reklamy, a nie za jej wyświetlenie.
  • Szybkość – reklamę można uruchomić w ciągu jednego dnia, a nawet w ciągu kilku godzin.
  • Brak limitu odnośnie możliwości użycia słów kluczowych.
  • Opiera się na dobrej optymalizacji witryny.
  • Wymaga stworzenia odpowiedniej treści, która będzie zachęcała użytkownika do zapoznania się z ofertą.
  • Umożliwia zastosowanie różnych form komunikatu: mail, strona www, telefon.

Jak rozpocząć kampanię marketingową w Google AdWords?

Jeśli planujesz samodzielnie prowadzić kampanie Google Ads , to postępuj wg poniższego poradnika:
  • Utwórz konto na Google Ads (https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/)
  • Zasil konto przelewem lub kartą kredytową.
  • Utwórz kampanię – podaj jej nazwę, rodzaj urządzenia, na którym ma być prezentowana reklama oraz lokalizację.
  • Określ dzienny budżet i maksymalną stawkę za kliknięcie.
  • Stwórz grupy reklam i wybierz odpowiednie słowa kluczowe.
  • Sprawdź propozycje programu Ads, jeśłi nie czujesz się na siłach stworzyć samodzielnie reklamę.
To, jaką pozycję uzyska reklama w wynikach wyszukiwania, zależy od samego rankingu reklamy. Ranking reklamy to CPCmax (zdeklarowana maksymalna stawka za kliknięcie) pomnożona przez QS (wynik jakości). Za kliknięcie w najlepszą pozycję płaci się zatem nie więcej, niż kwotę zadeklarowaną. Google zwraca uwagę na reklamy wyświetlane na następnej pozycji i nalicza najniższą stawkę, konieczną do jej przeskoczenia. Reklamodawca z wyższym wynikiem jakości płaci mniej i uzyskuje lepszą pozycję dla swojej reklamy niż ktoś, kto płaci więcej, ale ma niski wynik jakości.
Wynik jakości jest wyliczany w oparciu o współczynnik klikalności CTR, ocenę strony, na którą kieruje reklama oraz trafność reklamy. Wynik jakości wpływa na pozycje reklamy w wynikach wyszukiwania, stawki CPC oraz szacunkową stawkę słowa kluczowego.

Co wpływa na wynik jakości reklamy?

Czynnik jakości to zestaw czynników, między innymi:
  • Czas korzystania z konta.
  • Współczynnik klikalności reklam i słów kluczowych na koncie.
  • Historyczny współczynnik klikalności słowa kluczowego.
  • Jakość strony docelowej.
  • Trafność słowa kluczowego (reklama, wyszukiwanie).
  • Skuteczność reklamy dla różnych urządzeń.
  • Odpowiedni dobór słów kluczowych

Google Ads to również bezpłatne narzędzia przydatne w optymalizacji reklamy i strony www.

W Google Ads można skorzystać z Planera Słów kluczowych.
Jest to bezpłatne i bardzo pomocne narzędzie w ustalaniu odpowiednich słów kluczowych do reklamy. Narzędzie podpowie, jakie słowa kluczowe są najbardziej popularne oraz jakie warto wziąć pod uwagę. Dowiemy się, jakie słowa kluczowe były najbardziej popularne w ostatnim miesiącu zarówno w danym regionie, jak i w skali światowej.
Planer słów kluczowych:
Dodatkowo, można zobaczyć zmieniające się trendy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jeśli jakieś wyszukiwania dokonywane są sezonowo, wgląd w 12 miesięcy wstecz ma ogromne znaczenie i jest bardzo pomocne przy planowaniu słów kluczowych.
W wyniku użycia planera otrzymamy informacje o popularności wybranych słów kluczowych, dodatkowe propozycje innych słów oraz szacowaną stawkę za kliknięcie:
Warto także wziąć pod uwagę mniej popularne hasła, czyli słowa z długiego ogona, czyli długich zapytań internautów a nie tylko krótkich fraz. Co ciekawe, szacuje się, że ponad 70% wszystkich wyszukiwań to słowa z długiego ogona. Użytkownicy posługujący się konkretnymi (niszowymi) hasłami dokładnie wiedzą, czego szukają i na ogół częściej od razu decydują się na zakup.
Najważniejsze typy słów kluczowych w Google, które możesz używać w trakcie ustawiania kampanii reklamowej to: 
  • Dopasowanie ścisłe – reklama wyświetla się na konkretne zapytanie użytkownika np. „buty biegowe” z pominięciem innych kombinacji, w tym także np. „najlepsze buty biegowe”.
  • Dopasowanie przybliżone – reklama wyświetla się na konkretne i podobne hasła np. dla hasła „buty biegowe”, będą to także „najlepsze buty biegowe”, „buty do biegania”, „bieganie buty”, „wygodne buty biegowe” itp.
  • Dopasowanie do wyrażenia – reklama wyświetla się tylko dla wpisanego wyrażenia i jego opisu. Dla wyrażenia „buty biegowe” będą to także wyrażenia „najlepsze buty biegowe” czy „wygodne buty biegowe”, ale reklama nie pojawi się już dla wyrażenia „buty do biegania”.
  • Słowa wykluczające – słowa dla których reklama nie będzie wyświetlana. Na przykład dla słowa „biegowe”, po wpisaniu „buty biegowe” reklama nie wyświetli się.

Czasami ustalenie odpowiednich słów kluczowych bywa trudne. Wiele osób chciałoby znaleźć te idealne hasła. Chociaż nie da się zdefiniować idealnego słowa dla danej branży, to mając na uwadze wiele aktualnie wpływających zmiennych na wyszukiwanie, można pokusić się o wskazanie kilku elementów definiujących dobre słowo kluczowe. Są to:

  • Mała konkurencja dla danego słowa kluczowego.
  • Wysoka konwersja słowa, czyli dużo wejść na strony po zapytaniu na dane hasło i duży współczynnik konkretnych działań (dokonanie zakupu, subskrypcja, zapisanie do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego itp.).
  • Duża liczba zapytań w ciągu miesiąca z użyciem konkretnego hasła/frazy.
Jak optymalizować działania w Google Ads?
  • Testuj różne teksty reklam.
  • Na bieżąco modyfikuj słowa i frazy kluczowe, sprawdzać, które się sprawdzają, a które nie.
  • Sprawdzaj pozycje wyświetlanej reklamy.
  • Optymalizuj stronę docelową: poprawiaj treści, tytuły, ofertę, zdjęcia. Sprawdź szybkość wczytywania strony.
  • Poprawiać wynik jakości QS (poprzez regularne prowadzenie kampanii).

Zawsze masz możliwość bezpłatnego testowania wyświetlania swoich reklam. Zachęcam również do korzystania z bezpłatnej pomocy konsultantów Google, którzy mają wgląd w konta i pomogą w ustawieniu reklam.

Do you like Westom's articles? Follow on social!
People reacted to this story.
Show comments Hide comments
Comments to: Kampanie Google Ads
  • 23 czerwca 2020

    dziękuję za wyczerpanie tematu, mam pytanie o porównanie reklamy na Facebook i Google Ads. Co jest skuteczniejsze?

    Reply
    • 23 czerwca 2020

      nie można jednoznacznie porównywać reklam na Google i Facebook ze względu na różnych odbiorców i różnice w samych platformach. Facebook służy rozrywce i nie ma takiej siły sprzedaży, ale jest bardzo precyzyjnym narzędziem. Na Facebooku można dokładnie dopasować grupę docelową reklamy, ale za to Google Ads jest bardzo wszechstronny i generalnie z wyszukiwarki Google ludzie korzystają szukając produktów, które chcą kupić. Umiejętne korzystanie z obu platform daje najlepsze wyniki.

      Reply
Write a response

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

KURS SEO od PODSTAW z RABATEM

kurs seo

E-commerce

Strona internetowa przyjazna wyszukiwarkom pozwala na szybsze zaindeksowanie jej zawartości oraz na wysokie pozycje w wynikach naturalnych np. Google. Aby witryna była dostępna dla wyszukiwarek, musi spełniać określone kryteria. Przede wszystkim treść, która znajduje się na stronie internetowej musi być łatwo dostępna dla robotów indeksujących. To pierwszy, najważniejszy krok do zajęcia wysokiej pozycji w rankingu […]
Na czym polega dobieranie słów kluczowych? Analiza słów kluczowych polega na znalezieniu takich słów/fraz, których najczęściej używają użytkownicy internetu do wyszukiwania określonych produktów czy usług. Badanie słów kluczowych jest ważnym pierwszym krokiem we wszelkich działaniach marketingowych. Właściwie wdrożona strategia SEO przyczyni się do lepszej sprzedaży produktów czy usług. Prawie każdy z nas codziennie szuka wielu […]

Worlwide

KSIĄŻKA E-COMMERCE W PIGUŁCE 2020 ebook o ecommerce Wyselekcjonowanie I Najważniejsze | Praktyczne | Skuteczne | Ciekawie napisane WSZYSTKO CO ISTOTNE W JEDNEJ KSIĄŻCE O E-COMMERCE Hosting – Domena – Strona internetowa – CMS – WordPress – Joomla – Drupal – SSL – Let`s Encrypt – Platformy sklepowe – PrestaShop – Oscommerce – Shopware – […]
Czym jest Google Ads? Google Ads (poprzednio Google Adwords) to system reklamowy, dzięki każdy posiadający wystarczające fundusze może  błyskawicznie wyświetlić swoją reklamę tekstową, graficzną lub wideo w wyszukiwarce Google, w poczcie Gmail, YouTube oraz u partnerów firmy Google. Zasada działania w większości oparta jest o prostą metodę: kto da więcej, ten wyświetla swoją reklamę częściej […]
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach. Efekty z pozycjonowania są widoczne po dużym czasie, wymagają […]
Co to jest reklama internetowa i jak działa? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię ranking skuteczności różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę bezpłatną a na końcu stworzyłem ranking skuteczności wszystkich form reklamy internetowej, zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Dowiesz się więc […]
Strona internetowa przyjazna wyszukiwarkom pozwala na szybsze zaindeksowanie jej zawartości oraz na wysokie pozycje w wynikach naturalnych np. Google. Aby witryna była dostępna dla wyszukiwarek, musi spełniać określone kryteria. Przede wszystkim treść, która znajduje się na stronie internetowej musi być łatwo dostępna dla robotów indeksujących. To pierwszy, najważniejszy krok do zajęcia wysokiej pozycji w rankingu […]
Na czym polega dobieranie słów kluczowych? Analiza słów kluczowych polega na znalezieniu takich słów/fraz, których najczęściej używają użytkownicy internetu do wyszukiwania określonych produktów czy usług. Badanie słów kluczowych jest ważnym pierwszym krokiem we wszelkich działaniach marketingowych. Właściwie wdrożona strategia SEO przyczyni się do lepszej sprzedaży produktów czy usług. Prawie każdy z nas codziennie szuka wielu […]
Social media marketing to inaczej marketing w mediach społecznościowych, czyli wykorzystywanie mediów społecznościowych typu Facebook, YouTube, Twitter do reklamy i promocji, budowania świadomości marki i realizowania innych celów marketingowych.  Zazwyczaj marketing w mediach społecznościowych polega na budowaniu zaangażowania użytkowników sieci oraz szeroko pojęty branding np. w postaci wzrostu przywiązania do marki, czy też rozpoznawalności marki. […]

Ostatnio chętnie czytane

Czy warto odbyć szkolenie z SEO (search engine optimization)?  Nauka  pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych to zajęcie dla osób o szerokiej wiedzy, potrafiącej łączyć wiele dziedzin (np. IT, content marketing, UX), cierpliwej i potrafiącej współpracować z klientami. Po kursie z zakresu SEO każdy powinien znać techniki zdobywania widoczności w Internecie, po przez działania optymalizacyjne na […]
Czym jest audyt sklepów internetowych? Audyt sklepów internetowych to sprawdzenie wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych czynników mających realny wpływ na Twój biznes w Internecie. W trakcie audytu weryfikuje się  wszystkie elementy mające powiązanie z e-commerce, w tym SEO, SEA, UX, UI, SEM, Media społecznościowe, IT, Analitykę oraz wszystkie elementy, które mogą się z tym wiązać: Czynniki […]
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach. Efekty z pozycjonowania są widoczne po dużym czasie, wymagają […]
Co to jest reklama internetowa i jak działa? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię ranking skuteczności różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę bezpłatną a na końcu stworzyłem ranking skuteczności wszystkich form reklamy internetowej, zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Dowiesz się więc […]

Kategorie

Login

marketing treści
Welcome to Typer

Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
Join Typer
Registration is closed.