Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Jak zostać ekspertem w SEO?

Jak w każdej dziedzinie, tak i w pozycjonowaniu, aby działania były jak najbardziej optymalne, trzeba cały czas się doskonalić. Nie wystarczy raz zdobyć wiedzę, trzeba ją uzupełniać i uaktualniać. Internet to doskonałe źródło wielu cennych informacji. Możesz się uczyć poprzez czytanie specjalistycznych blogów, stron czy poprzez przeglądanie for internetowych. Poza siecią też jest wiele możliwości. Możesz brać udział w specjalistycznych szkoleniach, konferencjach czy korzystać z literatury fachowej.

Wyszukiwarki ciągle się zmieniają, modyfikują swoje algorytmy, wprowadzają nowe rozwiązania technologiczne. Aby dotrzymać im kroku, bądź na bieżąco z tym, co dzieje się w świecie SEO. Najprostszym sposobem jest korzystanie ze specjalistycznych stron internetowych, które zajmują się marketingiem internetowym i pozycjonowaniem. Możesz skorzystać z poniższych propozycji:

Strony anglojęzyczne:

  • Search Engine Land (http://www.searchengineland.com/).
  • Search Engine Journal (http://www.searchenginejournal.com/).
  • Search Engine Watch (http://www.searchenginewatch.com/).
  • Moz (http://moz.com/).

Strony polskojęzyczne:

  • Sprawny marketing (https://sprawnymarketing.pl/).
  • Marketing w sieci (https://marketingwsieci.pl/).
  • Artefakt (https://www.artefakt.pl/).

Możesz też skorzystać z blogów dwóch największych wyszukiwarek:

  • Google Webmaster Central Blog (http://googlewebmastercentral.blogspot.com/).
  • Bing Search Blog (https://blogs.bing.com).

Blogi wyszukiwarek prezentują najnowsze informacje o polityce, nowych produktach i usługach, są źródłem wielu cennych wskazówek. Istnieje również możliwość kontaktu bezpośredniego z przedstawicielami Google’a za pośrednictwem forum Grupy Google. Pracownicy firmy często się udzielają na forum, więc bez problemu można napisać tam swoje zapytanie czy przedstawić problem. Dużo cennych informacji można znaleźć także na kanale Google Webmasters na portalu YouTube. Kontaktu z pracownikami Google’a możesz szukać tak naprawdę wszędzie. Szukaj na innych forach internetowych i sprawdzaj profile społecznościowe osób związanych z Google’em.

Nie wszyscy może zdają sobie z tego sprawę, ale do kontaktu z użytkownikami oddelegowana jest tylko niewielka grupa pracowników Google’a. Jest to specjalny dział ds. komunikacji. Nie każdy może udzielać odpowiedzi użytkownikom i wystawiać komentarze. Sposób działania algorytmów wyszukiwarek stanowi podstawę ich pracy i wszelkie informacje o nich są ściśle tajne.

Dlatego nie każdy z pracowników może komunikować się z użytkownikami. Do tego są przeznaczone odpowiednio wyszkolone osoby. Takie podejście ma za zadanie nie dopuścić do sytuacji, kiedy wypłynęłyby (choćby przypadkiem) tajne informacje.

Nie oczekuj, że dostaniesz odpowiedź na wszystkie nurtujące Cię pytania odnośnie pozycjonowania. Nikt nie przekaże Ci wprost odpowiedzi na to, jak uzyskać pierwszą pozycję w rankingu wyszukiwania dla danego zapytania, czy dlaczego dana witryna jest wyżej w rankingu od Twojej, mimo tego, że jest pełna duplikatów treści.

Sztuka pozycjonowania

Jak wcześniej było wspomniane, działanie w SEO wymaga nieustannego doskonalenia się i zdobywania wiedzy. Pozycjonowanie jest dziedziną interdyscyplinarną. Łączy w sobie elementy ze świata nauki, ale w pewnym stopniu jest też sztuką.

W nauce wszystko powinno być potwierdzone odpowiednimi doświadczeniami. Trzeba stawiać hipotezy i przeprowadzać stosowne testy. Eksperymenty należy powtarzać i  modyfikować zmienne, ale nie za dużo na raz, aby wiedzieć, jak zmiana konkretnej zmiennej wpływa na wyniki badań.

Pomimo wielu źródeł cennych informacji na temat pozycjonowania, czasami naprawdę trudno jest przełożyć zdobytą wiedzę na konkretne działania. Nie do końca wiadomo, co sprawdzi się w naszym konkretnym przypadku, a co nie. Jakie działania będą prawidłowe, czy przypadkiem nie zaszkodzimy w jakiś sposób witrynie? Dlatego najlepiej jest przeprowadzać testy optymalizacyjne, aby udowodnić, co się sprawdzi, a co nie.

Testy SEO muszą przebiegać etapami. Potrzeba czasu, aby stwierdzić, czy dane działania przynoszą zamierzony skutek. Wyszukiwarki potrzebują czasu by zarejestrować dane zmiany na witrynie. Dopiero, gdy wyszukiwarka dostrzega zmiany będzie można określić, czy cel został osiągnięty. Pomiędzy dokonaniem modyfikacji, przeskanowaniem stron, zaindeksowaniem i wyświetleniem ich na stronach wynikowych, pojawiają się luki. Zwracanie wyników zależy od wielu czynników – historii wyszukiwania danego użytkownika, centrum danych, do którego trafiło zapytanie i wielu innych parametrów.