Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Jak ustalić wartość linka zwrotnego w SEO?

Twoja ocena:

Ustalanie wartości linku – co należy wziąć pod uwagę?

  • Ilość fraz dla ilu domena z linkiem na Twoją witrynę znajduje się w pierwszej dwudziestce w wynikach wyszukiwania – wysoka pozycja w rankingu wyszukiwania tylko dla kilku fraz kluczowych nie jest korzystnym zjawiskiem.

Oznacza to tyle, że linki mają niską wartość. Witryna powinna znajdować się wysoko w wielu rankingach wyszukiwania, nie tylko dla wąskiego zakresu fraz kluczowych. Wtedy takie witryny zapewnią Twoim stronom dobrej jakości odnośniki.

  • Czy witryna sprzedaje linki – jeśli tak, to umieszczanie na niej odnośników do swojej strony nie ma większej wartości. Jeśli wyszukiwarka to odkryje to nałoży karę na taką witrynę. Lepiej nie ryzykować.

 

  • Stopień pokrewieństwa tematycznego strony linkującej z naszą witryną – im większe pokrewieństwo strony do nas linkującej z nasza witryną, tym lepiej. Taki link będzie miał większą wartość. Linki powinno się zamieszczać na stronach tematycznie powiązanych z nasza branżą. Jeśli nasza witryna zajmuje się tematyką budowlaną, a link będzie prowadził ze strony z przepisami kulinarnymi, to taki odnośnik nie ma żadnej wartości.

 

  • Kiedy wyszukiwarka Google ostatni raz skanowała stronę – jeśli strona została niedawno wpisana czy zaktualizowana w indeksie, to taki zapis ma wysoką wartość. Jeśli roboty indeksujące dawno nie odwiedziły strony, to jest mniejsza szansa na pojawienie się jej w aktualnych wynikach wyszukiwania. Ostatni zapis witryny można samodzielnie sprawdzić poprzez sprawdzenie kopii zapasowej w pamięci podręcznej Google.

 

  • Linki wejściowe na stronę – przyjrzyj się dokładniej linkom prowadzącym do strony, z której odsyłane są linki do Ciebie lub dopiero chcesz by ta strona do Ciebie odsyłała. Zobacz jaki jest ruch na tej stronie, ile linków jest udostępnianych i czy na ta stronę odsyłają też inne witryny. Jeśli ruch sieciowy jest duży na witrynie, to część jego możesz zgarnąć dla siebie.

 

  • Miejsce w rankingu strony linkującej dla hasła, które jest słowem kluczowym dla Twojej witryny – najbardziej wartościowe są odnośniki z pierwszych trzydziestu stron znajdujących się w wynikach wyszukiwania. Jeśli witryna, która zawiera linki prowadzące na Twoją stronę i znajduje się wysoko w rankingu dla hasła „zielona herbata” i jest to ranking, na którym również Tobie zależy to oznacza tylko jedno – taka strona jest dobrym wyborem i link z niej na twoją stronę jest bardzo wartościowy.

 

  • Miejsce w rankingu strony linkującej z konkurencyjnym hasłem w znaczniku tytuły dla Twojej witryny – pozycja rankingowa mówi wiele o wartości linku i zaufaniu jakie ma strona.

 

  • Miejsce w rankingu dla treści, dla konkurencyjnych fraz znajdujących się w znacznikach tytułowych stron z domeny, która zamieściła odnośnik do Twojej witryny – dzięki temu określisz zaufanie wyszukiwarki do stron na domenie. Jeśli strony należące do domeny znajdują się w pierwszych dwudziestu wynikach wyszukiwania, to wartość a domeny jest niezwykle wysoka i linki z niej wychodzące również będą miały wysoka wartość.

 

  • PageRank domeny – wartość domeny PageRank można oszacować na podstawie wartości PageRank strony głównej witryny. PageRang strony głównej dostarcza informacji o na temat ewentualnej nałożonej kary na witrynę oraz pokazuje ogólny autorytet linków witryny.

 

  • Strony linkujące na konkurencję cieszącą się wysoką pozycją rankingową – jest to pozytywny sygnał, ale wcale nie musi to oznaczać, że linki mają wysoką wartość. Odnajdź wszystkie źródła linków konkurencji, bo to ich moc przekłada się na wysoką pozycję w rankingach wyszukiwania.

 

  • Suma wszystkich linków prowadzących do domeny – dobrym sygnałem jest, jeśli witryna uzyskała sporo nowych linków wejściowych w ostatnim okresie (kilka miesięcy). Czasami uważa się, że jest to nawet lepszy wskaźnik niż PageRank.

 

  • Ilość zewnętrznych linków na stronie – strony przekazują część mocy linków do każdego dokumentu do którego mają na stronie link.

 

  • Domain Authority oraz Page Authority – są to dwa podstawowe parametry do oceny wiarygodności linków na witrynie. Używane są przez narzędzie Moz. Domain Authority śledzi ogólną moc witryny i porównuje ja z innymi witrynami. Page Authority ocenia ogólna moc pojedynczej strony.

 

  • Citation Flow oraz Trust Flow – są to dwa podstawowe wskaźniki przepływu narzędzia Majestic. Śledzą cały łańcuch przekierowań – odnoszą się do linków na danej stronie oraz do linków, które do nich kierują. Oba parametry tworzą ranking obejmujący liczbę linków do danego adresu URL oraz ich moc i wiarygodność. Citation Flow definiuje moc łańcucha linków prowadzących do adresu. Trust Flow definiuje wiarygodność łańcucha.

 

  • LRT Power Trust – jest to parameter obliczany przez CEMPER LinkResearchTools. LRT Power Trust łączy ranking mocy i wiarygodności ze wszystkich wcześniej wspomnianych narzędzi (Google, Moz, Majestic) w jeden wskaźnik. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym. Parametr przydaje się do dokonania szybkiej oceny ogólnego wpływu zbioru linków kierujących do danego adresu URL.