Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Jak sprawdzić jakość treści publikowanej na stronach www?

Jak sprawdzić jakość treści publikowanej na stronach www?
Twoja ocena:

Badanie zawartości treści na stronach internetowych

Jakość treści na stronach internetowych przekłada się na ocenę witryny w rankingu wyszukiwania.

Można wyróżnić kilka uniwersalnych sygnałów, które wskazują na niską jakość strony internetowej, co wpływa na obniżenie jej pozycji w rankingu wyszukiwania:

· Jakość redaktorska – treść publikowana na stronach internetowych nie powinna zawierać żadnych błędów ortograficznych, gramatycznych, stylistycznych itp. Każdy stworzony tekst na stronę przed opublikowaniem powinien być dokładnie sprawdzony i ewentualnie skorygowany. Nawet z pozoru niewinne literówki obniżają jakość treści jeśli zbyt często się pojawiają. Dużo błędów świadczy o niezaangażowaniu się autora i może wpływać na niską ocenę całej witryny.

· Czytelność – w zależności od branży i tematyki strony internetowej czytelność treści będzie się różniła. Innym językiem pisze się treść przeznaczoną dla nastolatków, a innym dla środowiska naukowego. Dla języka polskiego zostało stworzone narzędzie działające online Jasnopis (http://jasnopis.pl/). Dla języka angielskiego można skorzystać z aplikacji Hemingway app (http://www.hemingwayapp.com/). Najprościej mówiąc aplikacje te sprawdzają, jaki poziom wykształcenia (wiedzy) trzeba posiadać, aby zrozumieć dany tekst. Podczas sprawdzania oceniane są takie parametry, jak długość zdań, wyrazów, konstrukcje gramatyczne czy stopień trudności użytych wyrazów. Nie należy w 100% polegać na ocenie naszej treści wystawionej przez aplikacje. To tylko program i daje ogólny pogląd stopnia trudności naszych tekstów.

· Słowa kluczowe i użyte synonimy – jak już wiadomo minęły czasy, kiedy wystarczyło upchać w treść jak najwięcej słów kluczowych i strona zajmowała wysoką pozycję w rankingu wyszukiwania. Nasycenie treści słowami kluczowymi musi być umiarkowane. Ani za dużo, ani za mało. Liczy się cały kontekst i używanie jak największego wachlarza synonimów. Jeśli za dużo jest takich samych słów kluczowych to oznaka dla wyszukiwarek, że treść została przygotowana z myślą o robotach Google’a, a nie dla użytkowników. Wtedy możesz zostać podejrzany o spamowanie.

· Unikalność – nie ma chyba w sieci tematu, na który nie byłoby napisane co najmniej kilka artykułów. Na wszystko coś już kiedyś zostało napisane. Co byśmy nie robili, w jakiej branży nie działali, to raczej nie odkryjemy nic nowego. Ale wszystko można napisać od nowa w jak najbardziej możliwie unikalny sposób. Popularne frazy wyszukiwania mogą zwracać tysiące stron. Na tle konkurencji trzeba się czymś wyróżniać, żeby to właśnie nasza strona wydała się najbardziej interesująca dla wyszukiwarek i użytkowników.

· Ilość reklam na stronie – zbyt duża ilość reklam na stronie nie wygląda zachęcająco. Nawet jeśli użytkownik wejdzie na taką stronę, to szybko z niej ucieknie. Ktoś, kto szuka czegoś wartościowego nie wchodzi na stronę by oglądać tylko reklamy. Witryny upchane po brzegi reklamami nie są przyjazne użytkownikom i wyszukiwarki o tym wiedzą.

· Czas ładowania strony – prędkość ładowania strony jest czynnikiem branym pod uwagę podczas ustalania rankingu, ale tylko w przypadku niewielkiej liczby stron w całej sieci (ok. 1%). Potwierdził to sam Google w 2010 roku.