Jak reklamować firmę w Internecie

Skuteczne dotarcie do klientów to w dzisiejszych czasach jedno z kryteriów dobrego funkcjonowania przedsiębiorstw. Internet stał się ważnym kanałem dotarcia do klientów praktycznie w każdej branży. Od wielkich korporacji do małych firm, wszyscy reklamują się w sieci, tym bardziej, że możliwości Internetu są praktycznie nieograniczone.

Jak więc skutecznie dotrzeć do internautów?

Jaką formę reklamy wybrać i jak się reklamować, żeby zdobyć a nie stracić klientów?

Kolejne kroki reklamy firmy w Internecie

1. Stwórz dobrą stronę internetową

Po pierwsze powinieneś mieć stronę internetową, która jest twoją wizytówką w sieci a dodatkowo przez która możesz przekazywać informacje o swojej firmie 24 godziny na dobę.

Stworzenie strony www nie jest trudnym zadaniem ani drogim. Darmowe kreatory stron pozwalają zupełnie bez kosztów zbudować dowolną stronę www.

Jeśli nie masz strony internetowej to przeczytaj poradnik o tworzeniu stron internetowych.

2. Dodaj firmę do Google Firma i Google Mapy

Google Moja Firma to darmowa wizytówka twojej firmy w sieci, która jest zintegrowana z mapami Google.

Wypełni profil Google Moja Firma zupełnie za darmo, dodaj zdjęcia, usługi i postaraj się o dobre opinie od klientów. Opinie pojawią się w informacji o twojej firmie w wynikach np. map.

Ta forma reklamy, mimo, że zupełnie darmowa pozwala zdobyć nie tylko zaufanie (opinie) ale szczególnie ważna jest dla lokalnego biznesu takiego jak fryzjerzy, sklepy, restauracje itp.

3. Zacznij pozycjonowanie w wynikach naturalnych Google

Pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki Google polega na takich działaniach, które w efekcie prowadzą do wyświetlania twojej strony w wynikach wyszukiwania Google na hasła związane z twoją działalnością. I tak na przykład fryzjer z Krakowa będzie chciał pojawić się w w Google na zapytanie „fryzjer Kraków” a restauracja z Łodzi będzie chciała wyświetlić się na hasło „pizza Łódź”.

Na czym polega pozycjonowanie strony firmowej? Pozycjonowanie składa się z dwóch elementów: optymalizacji strony internetowej (np. treści, zdjęcia, kod strony) oraz zdobywanie linków zewnętrznych od zaprzyjaźnionych serwisów. Tak zwane linki zwrotne.

Więcej o pozycjonowaniu przeczytasz w poradniku: jak pozycjonować strony internetowe

4. Reklamuj firmę w Google i Facebooku: Google Ads oraz Facebook Ads

Jeśli masz już stronę www, dodałeś firmę do Google Moja Firma to może pora spróbować reklamy płatnej.

Google Ads to system reklamy płatnej o której możesz więcej poczytać w tym poradniku: Google Ads

Generalnie reklama w Google polega na wykupieniu w systemie aukcyjnym (kto da więcej ten pojawia się wyżej w wynikach wyświetlania reklam w wyszukiwarkach). Samo zarządzanie reklamą jest dość proste i intuicyjne i nie powinno sprawić kłopotów po krótkim okresie nauki. W sieci znajdziesz mnóstwo poradników jak zarządzać reklamami Google.

Facebook uruchomił bardzo podobny system zarządzania reklamami co Google. Jeśli uważasz, że media społecznościowe to dobry kanał zdobywania klientów, to spróbuj tej formy.

Radzę założyć testowe kampanie i weryfikować siłę i sens prowadzonych kampanii reklamowych.

5. Prezentuj swoje usługi i produkty na YouTube, Facebooku i innych mediach

6. Wykorzystuj inne metody: marketing treści, e-mail marketing, reklama banerowa,

Form reklamy internetowej jest bardzo dużo. O wszystkich możesz poczytać w poradniku o reklamie internetowej.

Najczęściej zadawane pytania

FAQ

Ile Kosztuje reklama firmy w sieci?

Koszt reklamy internetowej dla firm może być bardzo różny. Wszystko zależy od konkurencji, branży i twoich funduszy.

Generalna zasada jest taka, żeby testować każdy kanał reklamowy i sprawdzać co się opłaca a z czego trzeba zrezygnować.

Większość kanałów reklamowych w sieci oparte są o system aukcyjny, czyli im więcej zapłacisz ty więcej razy się wyświetlisz i do trzesz do szerszego grona odbiorców.

Czy warto stosować agresywne formy reklamy?

Agresywna forma reklamy to np. wysyłanie maili do klientów, reklamy banerowe, które wyświetlają się klientom, którzy tego nie oczekiwali itp.

Musisz samemu skalkulować, czy naruszanie spokoju internautów jest dla ciebie opłacalne. Niektóre firmy stosują taką formę reklamy i dobrze sobie radzą, ale zazwyczaj kosztem jest pogorszenie reputacji w sieci. Efektem najczęściej są złe opinie w Mapach Google lub wpisy na forach.

Jak reklamować firmę za darmo?

Darmowych form reklamy w sieci jest bardzo dużo. Zaczynając od pozycjonowania w darmowych wynikach wyszukiwania Google, przez mapy Google, marketing wirusowy (wpisy na forach, blogach itp.) po przez media społecznościowe i budowanie wizerunku i sieci znajomych/klientów na Facebooku, czy też Instagramie.

Wszystko zależy od twojej kreatywności oraz od tego, czy taka forma dotarcia do potencjalnych klientów jest opłacalna i się zwraca. Ponoszonym kosztem zazwyczaj jest czas, który możesz wykorzystać w różny sposób.

Jak reklamować firmę budowlaną?

Reklama firmy budowlanej to specyficzna forma promocji. Firmy reklamowe po pierwsze powinny mieć stronę www, wizytówkę Google Moja Firma oraz reklamować się w serwisach ogłoszeniowych: lokalnych i ogólnopolskich.

Czy warto reklamować firmę na samochodzie?

Warto reklamować firmę na aucie podając adres strony internetowej.

Jak reklamować firmę transportową

Firma transportowa powinna mieć dobrą stronę www, wizytówkę Google Moja Firma. Warto też zainteresować się pozycjonowaniem i reklamami Google Ads.

Jak reklamować firmę na Allegro

Reklama na Allegro wymaga po pierwsze posiadania konta i produktów na tym portalu. Warto reklamować się na Allegro jeśli masz dobrą opinię wśród kupujących.

Jaka reklama jest najskuteczniejsza?

Skuteczność i ranking różnych form reklam możesz zobaczyć w tym poradniku

Czy warto reklamować się w urządzeniach mobilnych?

Reklama na urządzeniach mobilnych jest skuteczna jeśli odbiorcy danej usługi korzystają z telefonu czy tabletu.

Skąd brać przykłady reklamy?

Porównaj reklamy konkurencji, zrób burzę mózgów w firmie. Testuj różne formy reklamy.

Related posts