Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Jak mierzyć skuteczność reklamy odsłonowej?

Jak już było wspomniane na początku, reklama odsłonowa może mieć dwa cele – sprzedaż lub budowanie świadomości marki wśród klientów. Inaczej będzie wyglądał pomiar efektywności w przypadku skupiania się na sprzedaży, a inaczej w przypadku brandingu.

Budowanie świadomości marki jest procesem długotrwałym i nie można spodziewać się natychmiastowych efektów. Dla brandingu kluczowe są następujące podpunkty:

  • Współczynnik klikalności CTR.
  • Ilość użytkowników, która skojarzyła reklamę z firmą.
  • Ilość użytkowników, do których dotarła reklama.
  • Ile razy dany użytkownik zobaczył reklamę.
  • Ile osób wyraziło chęć zakupu czy skorzystania z usług firmy, po obejrzeniu reklamy.
  • Ile nastąpiło odsłon reklamy na serwisie.
  • Ile czasu spędził użytkownik na serwisie, do którego przekierowała go reklama.

W przypadku kampanii marketingowej ukierunkowanej na sprzedaż, lub podjęcie innych konkretnych działań przez użytkownika (rejestracja w serwisie, przesłanie formularza, subskrypcja, zapis do newslettera itp.), pomiarów dokonuje się na ogół bezpośrednio po zakończeniu kampanii marketingowej. Liczą się następujące parametry:

  • Współczynnik klikalności CTR.
  • Wskaźnik CR – liczba osób, która dokonała zakupu.
  • Jednostkowy koszt pozyskania klienta – współczynnik ROI.
  • Wygenerowane leady.
  • Post-click – liczba aktywności użytkowników bezpośrednio po kontakcie z określoną formą promocji (użytkownicy klikają w reklamę).
  • Post-view – liczba aktywności użytkowników po biernym kontakcie z określoną formą promocji (użytkownicy obejrzeli reklamę, ale w nią nie kliknęli).

Z obserwacji i badań wynika, że kliknięcia wpisują się w Zasadę Pareta. Większość kliknięć w reklamę dokonuje mała ilość użytkowników. Zgodnie z Zasadą Pareta 20% użytkowników generuje 80% kliknięć.