Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Jak ludzie widzą Twoją stronę www

Jak ludzie widzą Twoją stronę www
Twoja ocena:

W jaki sposób myśli klient

Na początku przed rozpoczęciem projektowania strony internetowej należy określić grupę docelową. Mając te podstawowe informacje, będzie można przejść dalej do ustalenia strategii SEO i tworzenia treści. Jest jeszcze całe spektrum innych czynników, które należy brać pod uwagę.

Treść i jej forma

Treść jest podstawowym czynnikiem zachęcającym użytkownika do zatrzymania się na dłuższy czas na stronie. Okazuje się, że nie tylko ważna jest sama treść, ale także i jej forma.

Jak już we wcześniejszym artykule było wspomniane, że ludzie czytają w internecie w określony sposób. Na komputerach stacjonarnych zazwyczaj po kształcie litery F, czyli na górze czytamy najwięcej, wers po wersie, a im niżej, długość czytanego przez nas wersu się skraca i dalej idziemy wzrokiem tylko po lewej stronie ekranu. Na urządzeniach mobilnych wygląda to nieco inaczej i czytamy na zasadzie góra – dół, idąc wzrokiem tylko po lewej części wyświetlacza.

Nie jest to oczywiście reguła. Trzeba umieć przyciągnąć uwagę użytkownika. Stworzyć nie tylko interesującą treść, ale również zadbać o odpowiednią formę, by osoba czytająca szybko się nie znudziła. Jeśli na witrynie będzie się znajdował tylko czysty tekst z góry na dół zapełniający całą stronę, to raczej nie ma najmniejszej szansy, że to ktoś przeczyta. Dlatego w pierwszej kolejności ważna jest forma.

Należy pamiętać przede wszystkim o odpowiedniej czcionce. Fonty mają być proste, wyraźnie, bez zbędnych ozdobników. Takie fonty nazywa się bezszyfrowymi. Najpopularniejsze z nich to Helvetica i Arial. Rozmiar czcionki również ma niemniejsze znaczenie. Dwunastką można sobie pisać w Wordzie, na stronie internetowej taki rozmiar będzie po prostu nieczytelny. Najbardziej optymalnym rozmiarem jest 16, a nawet 18! Może się to wydawać za dużo, ale tak nie jest. Jest to najbardziej odpowiedni rozmiar pozwalający zwiększyć czytelność i zatrzymać na dłużej internautę.

Idealnie czyta się tekst, w którym znajduje się 9 – 12 wyrazów w jednym wersie, co daje 50-60 znaków. Ważna jest interlinia. Zamiast standardowego 1,5 punktu, warto zwiększyć na 2. Nie mniejsze znaczenie ma kontrast. Negatywnie na czytelność tekstów w internecie wpływa zbyt niski kontrast pomiędzy tłem a kolorem tekstu. Należy również unikać nietypowych połączeń kolorystycznych. Tak samo sprawa wygląda z akapitami. To chyba najtrudniej osiągnąć. Idealny akapit powinien być nie dłuższy niż sześć linijek.

Czytelność tekstu zwiększa obecność tytułów i nagłówków.

Idealnie jest, kiedy każdy wątek ma swój własny nagłówek. Ale z drugiej strony trzeba zachować umiar. Nagłówki do treści w internecie powinny być proste, powinny krótko zwiastować to, o czym się za chwilę przeczyta. Nie wolno przesadzać też z pogrubieniem. Wytłuszczajmy tylko to, co naprawdę ważne.

Jeśli już wiemy, jak ważny jest sam wygląd, estetyka i czytelność tekstu, to nie można zapomnieć o jej zawartości. Treść musi być unikalna i niepowtarzalna. Oczywiście nie da się stworzyć w 100% unikalnej treści, bo przecież wszystko na czymś bazuje. Tworząc nowy artykuł zawsze odnosimy się do czegoś, co już wcześniej powstało. Jest to zrozumiale. Chodzi o to, aby nie przepisywać choćby fragmentów z innego artykułu, chyba, że cytujemy, ale wtedy trzeba to w odpowiedni sposób zaznaczyć. Wszystko piszemy własnymi słowami. Tworząc nowe treści w intrenecie, powinniśmy zapomnieć o opcjach kopiuj i wklej. Jeśli chcemy być uczciwi i unikalni, to nie ma miejsca na takie praktyki.

Słowa kluowe w treści

W treści należy pamiętać o odpowiednim doborze słów kluczowych. Trzeba zachować umiar, żeby wszystko wyglądało naturalnie. Przesycenie słowami kluczowymi może tylko pogorszyć sprawę i sprawić, że nasza strona będzie widziana przez wyszukiwarkę jak spam, nie mówiąc już o braku zainteresowania ze strony internautów.

Aby zając wysoką pozycję w rankingu, teksty musza być świeże, ciekawe, niepublikowane nigdzie wcześniej i wyróżniające się na tle konkurencji. Jest wiele sposobów na to, jak zaproponować u siebie coś, czego nie ma konkurencja.

Planowanie treści podczas opracowywania strategii SEO jest niezmiernie ważne. Wiąże się w końcu również z zaplanowaniem budżetu na potrzeby tworzenia nowych treści. Można także samemu zająć się tworzeniem tekstów na swoją stronę, ale na ogół trudno jest tworzyć co rusz unikalne treści, wokół tego samego tematu. Tworzeniem treści wspomagających pozycjonowanie stron w internecie zajmują się copywriterzy.