Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Jak dotrzeć ze swoimi treściami do użytkowników?

Docelowe grupy odbiorców

Co z tego, jeśli tworzysz najlepsze teksty na świecie, ale i tak nikt tego nie zobaczy i nie przeczyta. Musisz pamiętać by ze swoimi treściami dotrzeć do użytkowników. Pokaż swoje teksty ludziom, którzy je pokochają i będą chcieli jeszcze więcej. Nie jest to łatwe zadanie.

Szczególnie dla początkujących w branży, gdzie konkurencja jest duża, a Ty nie jesteś żadną znaną marką czy osobą. Droga do sukcesu może być bardzo długa z wieloma przeszkodami.

Jeśli chcesz nieco ułatwić sobie życie i przyspieszyć ten długi proces, to możesz na przykład pokazać swoją treść odbiorcom wpisów innych autorów.

A możesz to zrobić w następujący sposób:

Pokaż się na ważnych serwisach branżowych – twórz dobrą treść i regularnie publikuj na znanych portalach. Pozwól poznać się użytkownikom z dobrej strony i zyskaj stałych odbiorców swoich dzieł. Oni z kolei zaczną Cię śledzić/obserwować, udostępniać dalej Twoje treści i bardziej interesować się Twoją witryną.

Przeprowadzaj wywiady – najlepiej ze specjalistami z danej branży lub infuencerami w danej tematyce. Jeśli nie znasz jeszcze osobiście takich osób to jest wiele sposobów by nawiązać z nimi pozytywną relację. Możesz udzielać się na ich profilach społecznościowych komentując ich treść czy spróbować nawiązać współpracę poprzez prywatną korespondencję. Następnie zaproś ich do rozmowy. To także będzie obustronna korzyść. Ty wpleciesz znane nazwisko do swoich treści, a oni pewnie udostępnią wywiad na swoich profilach. Dla nich to też będzie forma autopromocji.

Możesz również sam udzielać wywiadów. Wcale nie musisz być alfą i omegą w danej dziedzinie. Może masz coś ciekawego do powiedzenia i chcesz się podzielić tym ze światem? Każde świeże spojrzenie na dany temat jest cenione przez użytkowników. Wywiadu możesz udzielić także poza siecią. Jeśli działasz na lokalnym rynku to możesz zgłosić się do miejscowej gazety.

Udzielaj się w mediach społecznościowych – Instagram, Twitter, Facebook to doskonałe miejsca na zwrócenie na siebie uwagi. Bądź aktywny, udzielaj się w dyskusjach, udostępniaj cudzą treść i zachęcaj do dzielenie się Twoją treścią. Rób wszystko by w pozytywny sposób zwrócić na siebie uwagę.

Bierz udział w konferencjach – każde duże zgromadzenie jest świetnym sposobem do nawiązania nowych kontaktów. Nie musisz od razu wygłaszać przemowy, aczkolwiek to jeszcze bardziej pozwoli zwrócić na Ciebie uwagę.

Media i blogi – jeśli masz coś ciekawego do powiedzenia i chcesz się tym podzielić z szerszą publicznością to śmiało próbuj uderzać do mediów lub proponuj współprace blogerom.

Reklama – płatny, ale bardzo skuteczny sposób na dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Promować można się wszędzie – na Facebooku, Instagramie, Twiterze czy Google+.

Płatność za linki w sieciach treści – jest wiele portali za pośrednictwem których można wyświetlać propozycje swoich treści np. Onet, Gazeta.pl, Wirtualna Polska, Puls Biznesu itp. Nie zyskamy bezpośrednich korzyści pod względem pozycjonowania, ale dotrzemy do sporej grupy odbiorców.

Płatna reklama w mediach społecznościowych – Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn i Pinterest oferują wiele możliwości. Promocja w takich miejscach może nam przynieść wiele korzyści.

Wiadomo, że raczej trudno będzie skorzystać ze wszystkich wyżej wymienionych pomysłów. Jak zatem dokonać najlepszego wyboru? Poniżej lista kryteriów, które pomogą w wyborze najlepszej opcji:

Rozmiar – do im większej liczby odbiorców dotrzemy tym lepiej. Jednak trzeba przy tym spełniać jeszcze inne kryteria (przynajmniej jedno) z opisanych poniżej.

Jakość istniejącej treści – to, w jakich kręgach się obracasz ma znaczenie. Nie publikuj treści w miejscach, gdzie są artykuły o marnej jakości. To nie przyniesie Ci żadnej korzyści, a jeszcze może zaszkodzić.

Trafność – nie możesz publikować treści na stronach niezwiązanych z Twoją branżą. W takim wypadku nikt nie zainteresuje się Twoją treścią. Szukaj miejsc w sieci w swojej dziedzinie, powiązanych z tematyką. Trafność jest ważna nie tylko ze względu na SEO. Publikując treść dla dużej grupy odbiorców musimy również mieć na uwadze trafność.

Stopień trudności – niektóre rzeczy są łatwiejsze do zrobienia, a niektóre nie. Daj sobie czas na wszystko.

Autorytet – na Twój autorytet składa się to gdzie i z kim współpracujesz. Konferencje na których wygłaszasz przemówienia, portale na których publikujesz wpisy gościnne i ludzie z którymi nawiązujesz relację. Im wyższy autorytet miejsc i ludzi, tym większy Ty zyskasz z czasem.

Jakość Twojej treści – twórz treści wysokiej jakości ale miej na uwadze, że nigdy nie zadowolisz wszystkich. Nie stworzysz takiej samej treści spełniającej oczekiwania i wymagania wszystkich grup docelowych. Jest to nie do osiągnięcia i nawet nie należy do tego dążyć. Skup się na tych, którym jesteś w stanie sprostać.

Wyjdź do ludzi – stań się częścią społeczności w swojej dziedzinie. Musisz być na bieżąco z tym, co się dzieje, by w razie gwałtownych zwrotów móc szybko reagować. Powinieneś także rozumieć potrzeby swoich odbiorców i komunikować się z nimi ich językiem. Musicie nadawać na tych samych falach.