Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Indeksowanie strony internetowej w sieci

Diagnostyka problemów natury optymalizacyjnej

Powodzenie kampanii SEO ocenia się głównie na podstawie realnych zysków finansowych. Jeśli nie ma dochodów, to nie można mówić o sukcesie. Zyski muszą być. Aby tak było trzeba odpowiednio wcześniej wychwycić wszelkie występujące problemy. Do tego niezbędna jest identyfikacja parametrów mających kluczową rolę w procesie optymalizacji. Problemem może być niepełna indeksacja witryny. Poznanie parametrów jest istotne z wielu względów. Dzięki ich znajomości można porównać się z konkurencją, określić ich ruch sieciowy i zobaczyć jak nasze wyniki prezentują się na tym tle.

Do analizy konkurencji najlepiej jest wykorzystać odpowiednie narzędzia. Za ich pomocą będziemy mogli jednocześnie analizować swoją witrynę i witrynę konkurencji. Będziemy mieć punkt odniesienia i będzie łatwiej zinterpretować własne postępy. Narzędzia umożliwiają również przewidywanie działań konkurencji w procesie optymalizacji wyszukiwania.

Zdobyte informacje będziesz mógł wykorzystać w swojej strategii przez co uzyskasz jeszcze lepsze wyniki.

Zanim zaczniesz korzystać z narzędzi to po pierwsze musisz wiedzieć, czego szukasz. Po drugie bez zrozumienia całego kontekstu działania narzędzi daleko nie zajdziesz. Ustal sobie za cel uzyskanie jak największej ilości informacji o strategii konkurencji.

Kolejnym Twoim celem powinno być poznanie problemów występujących podczas indeksowania Twojej strony. Poznanie wszystkich celów powinno Ci dawać jak najwięcej korzyści.

Indeksowanie witryny

Na początek należy zdobyć informacje o ilości stron zaindeksowanych przez wyszukiwarkę z danej witryny. Jest to bardzo ważne z dwóch głównych powodów. Po pierwsze musisz mieć świadomość ile z Twoich stron nie znajduje się w indeksie. Jeśli są to główne sekcje witryny to jest to duży problem dla witryny. Musisz ustalić, dlaczego tak się dzieje. Po drugie w ten sposób poznasz strategię konkurencji, uzyskasz więcej informacji o jego witrynie.

Podstawowe informacje o stopniu zaindeksowania stron uzyskasz stosując komendę site:nazwadomeny.pl.

Z komendy można skorzystać w wyszukiwarce Google, Bing oraz Yahoo!. Wyszukiwarka wyświetli nam ilość zaindeksowanych stron. Aby poznać stopień zaindeksowania musimy wiedzieć, ile witryna posiada stron. Większość wydawców dobrze zna takie informacje. To jest etap, kiedy możemy trafić na pierwsze problemy.

Warto mieć na uwadze, że informacje o stopniu zaindeksowania stron otrzymane za pomocą komendy site: są tylko szacunkowe. Znacznie bardziej dokładne dane można uzyskać w narzędziach dla webmasterów Google, gdzie analizowana jest mapa witryny XML.

Sposobem na otrzymanie dokładniejszych danych jest też włączenie wyświetlania 100 wyników na stronie z rezultatami Google’a. Następnie należy przejść na koniec listy wynikowej i zobaczyć, czy liczba się zmieniła. Jest do dokładniejszy pogląd, ale nadal tylko szacunkowy.

W przypadku niewielkiej ilości zaindeksowanych stron możemy mówić o jakimś problemie. Trzeba zacząć działać i dojść do źródła problemu. Na początek zidentyfikuj te strony, które nie znalazły się w indeksie.

Dokładniejsze dane o swojej witrynie uzyskasz za pomocą narzędzi dla webmasterów Google (https://www.google.com/webmasters/tools/) lub Bing (http://www.bing.com/toolbox/webmaster/). Oba narzędzia są niezwykle przydatne i mogą dostarczyć Ci dużą ilość wyczerpujących informacji. Korzystaj z nich wszędzie tam, gdzie tylko możesz.

Możesz ich używać na każdych witrynach, na których działasz. Oba narzędzia są w 100% darmowe i nie trzeba posiadać zaawansowanej wiedzy informatycznej by sobie z nimi poradzić. Jedyna wadą obu narzędzi jest niemożność śledzenia starych, archiwalnych danych. Jeśli w dłuższej perspektywie czasu będzie Ci zależeć na starszych danych, to regularnie zapisuj raporty.