Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Duplikaty treści na stronie i wpływ na pozycjonowanie

Twoja ocena:

Problemy w powieloną treścią

Duplikaty treści mogą się pojawiać na stronie z wielu powodów. Nie zawsze są to działania spamerskie, mogą być to po prostu zwykłe niedopatrzenia czy błędy w architekturze witryny. Wyszukiwarki nie nakładają od razu kary na witrynę.

Pierwszym ich krokiem jest odfiltrowanie powielonej treści. Usunięcie duplikatów jest konieczne – wyszukiwarki nie będą pokazywać dwa razy tego samego użytkownikom. W 2013 roku Google ogłosił, że nawet 30% treści zawartej w sieci to duplikaty. Jeśli powielona treść powstała zupełnie przez przypadek, to nie ma powodów do obaw. Jak widać duży procent treści w sieci to duplikaty. Wyszukiwarka jest przyzwyczajona do tego, że treść na witrynie może się duplikować.

Są jednak trzy konkretne przypadki, w których wyszukiwarka może uruchomić algorytm Panda:

  • Naruszenie praw autorskich – dotyczy to głównie treści uzyskanych za pośrednictwem zbieraczy. Takie treści do kogoś już należą i uzyskane w ten sposób na pewno nie mają zgody na publikowanie. Sam Google zachęca by zgłaszać takie przypadki. Jeśli podejrzewamy, że dana witryna powstała w oparciu o inne treści zebrane przez zbieracza i uzyskuje przez to lepsze wyniki wyszukiwania, należy to niezwłocznie zgłosić wyszukiwarce.
  • Tworzenie powielonej treści na szeroką skalę – trudno określić, kiedy granica zostaje przekroczona i ile powielonej treści musi się pojawić na stronie, żeby cała witryna została uznana za masowy duplikat. Szacuje się, że jeśli na ponad 70% stron występują kopie, to taka witryna może zostać ukarana. Wiele innych form publikowania duplikatów można uznać za spam. Są to na przykład witryny partnerskie. Z drugiej strony, jeśli wydawca zgadza się na publikowanie swoich treści w innym miejscu w sieci, trzeba odpowiednio do tego podejść, by treści nie zostały uznane za spam.
  • Witryny partnerskie – często w przypadku partnerstwa dochodzi do naruszenia praw autorskich. Załóżmy, że masz swoją witrynę i uzyskałeś zgodę innego wydawcy, który jest twórcą (właścicielem) danej treści na jej publikację. Ty nie tylko publikujesz tą treść u siebie, ale również udostępniasz ja innym witrynom, które publikują ją w tej samej formie lub lekko zmienionej. Takie działanie jest niezgodne z prawem. Z punktu widzenia wyszukiwarek takie witryny nie mają większej wartości. Treści nie są unikalne. Witryny często tworzą ogromne ilości stron nakierowanych na wyszukiwanie pionowe. Treść na każdej takiej stronie jest identyczna lub zmieniona tylko w niewielkim stopniu. Najczęściej tworzone są takie same strony, gdzie zmienia się tylko nazwy miejsc np. tytuły „myjnia parowa Wrocław”, „myjnia parowa Siechnice”, „myjnia parowa Warszawa” itp.