Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Czy serwer i hosting mają wpływ na SEO?

Serwer i hosting a SEO

Zagadnienia w kwestii serwera i hostingu, które mogą negatywnie wpłynąć na pozycję strony internetowej w rankingu:

 

 

 

  • Zbyt długi czas oczekiwania – nie tylko utrudnia pracę robotom indeksującym, ale również ma negatywny wpływ na użytkowników. Nikt nie lubi na nic czekać, a jeśli ten czas jeszcze się przedłuża, to może to być niezwykle frustrujące. Ktoś stworzyłby chętnie link do Twojej strony, ale nie zrobi tego z powodu długiego czasu oczekiwania. Wybierze inną stronę, na której nie ma problemu z dostępem.

 

  • Przekroczenie czasu oczekiwania serwera – zapytanie musi być zrealizowane w obrębie limitu robota. Jeśli tak się nie stanie, może w ogóle nie znaleźć się w indeksie, przez co ranking będzie bardzo niski (po wygaśnięciu sesji wyszukiwarka nie znajdzie tekstu na stronie).

 

  • Wykrywanie robotów – gdy strona internetowa jest za bardzo chroniona, to jest ograniczony do niej dostęp. To spowoduje wolniejsze indeksowanie robotów, co może źle wpłynąć na ruch sieciowy.

 

  • Współdzielenie adresu IP – spamerzy korzystający z tego samego adresu IP powodują ograniczenie prędkości dostępu.

 

 

  • Blokada adresu IP – namierzając spam, roboty blokują cały adres IP, zamiast każdą witrynę z osobna.

 

 

  • Ograniczenie łącza i transferu danych – wyznaczenie limitu ruchu sieciowego na stronie nie zawsze jest dobrym pomysłem. Gdy z jakiegoś powodu nagle zwiększy się aktywność użytkowników na stronie (nagła popularność, ciekawy tekst), to po przekroczeniu limitu strona zostanie wyłączona. To nie tylko zablokuje dostęp użytkownikom, ale również robotom indeksującym.

 

  • Geograficzne położenie serwera – dawniej witryna była lokalizowana po położeniu serwera. Dzisiaj w znacznej mierze położenie serwera nie ma znaczenia. Ale prawda jest taka, że im treść bliżej użytkownika, tym szybciej do niego dotrze. Google ustalając pozycję strony w rankingu bierze pod uwagę między innymi szybkość dostarczania treści.