Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Czy jakość treści na stronie jest ważna?

Wyszukiwarki mierzą jakość i unikalność treści witryny. Oceniają poprawność dokumentu pod względem ortograficznym i gramatycznym. Jeśli w treści aż roi się od błędów, może zostać zauważony brak odpowiedniej uwagi redaktorskiej.

Wyszukiwarki oceniają również czytelność treści. Służą do tego specjalne testy. Podstawowym wyznacznikiem jest indeks czytelności Flescha-Kincaida. Test określa stopień trudności rozumienia danego tekstu. Wartość indeksu jest wyliczana na podstawie ilości słów, sylab i zdań w tekście. Im wartość indeksu niższa, tym tekst jest trudniejszy do zrozumienia. Na przykład strona z tematami lifestyle’owymi nie może być napisana specjalistycznym językiem, który zrozumie jedynie wybitny profesor wyższej uczelni. Trudność tekstu musi być adekwatna do zawartej treści i do grupy odbiorców.

Istnieją programy które oceniają, czy treść jest łatwa czy trudna w zrozumieniu.

Mówiąc ściślej program ocenia, jaki stopień wykształcenia trzeba mieć, by poradzić sobie z tekstem. Dla języka polskiego został stworzony Jasnopis.pl. Dla tekstów tworzonych w języku angielskim przydatny jest Hemingway app, który jest pierwowzorem polskiej wersji. Jasnopis ocenia wiele elementów, takich jak długość poszczególnych wyrazów i zdań, konstrukcje gramatyczne oraz stopień trudności słów.

Hemingway app dodatkowo posiada wtyczkę do przeglądarki, dzięki czemu na bieżąco może weryfikować anglojęzyczne treści. Przydatne jest to w przypadku maili i blogów.

Wyszukiwarki mierzą również interakcje z użytkownikiem. Strona, na którą jest duża liczba kliknięć, ale użytkownicy szybko ją opuszczają może być sygnałem, że coś na niej nie gra i trzeba ją dopracować.

Google ma olbrzymie możliwości, dzięki czemu może mierzyć aktywność użytkowników na stronie. Wyszukiwarka nie zawsze jednak wykorzystuje te informacje do ustalenia pozycji strony w rankingu.