Co to jest cross-selling i up-selling?

Westom > Blog > E-commerce > Co to jest cross-selling i up-selling?

Specjaliści od sprzedaży w sieci szukają coraz to lepszych sposób zwiększania obrotów w sklepach internetowych. Właśnie cross-sleeing i up-selling są nowoczesnymi metodami, które dają szansę na maksymalizację zysków.

Co to jest cross-selling?

Croes-selling polega na oferowaniu klientowi dodatkowego produktu razem z tym j€ż wybranym do zakupu. Jeśłi na przykład kupujesz czapkę to zasada cross-sellingu polega na oferowaniu szalika i rękawiczek. Przy zakupie np. auta dostaniesz ofertę na opony zimowe, a kupując buty – środek do impregnacji.

W przypadku sprzedaży w sklepach internetowych cross-selling można zautomatyzować, tak żeby algorytm oferował klientom produkty powiązane. Bardzo często przy okazji tej metody sprzedaży oferuje się rabaty, tak, żeby ułatwić podjęcie decyzji zakupowej.

Czym jest up-selling?

Up-selling to metoda zwiększenie obrotów polegająca na oferowaniu produktu większej wartości. Na przykład kupując zestaw klocków dla dzieci oferuje się większą ilość klocków.

Obie metody sprzedaży: cross-selling i up-selling mogą być stosowane w ramach jednej platformy sprzedażowej a nawet oferowane równocześnie. Wszystko zależy od produktów oraz formy prezentacji oferty.

5 1 Głosowanie
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze