Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Co to są wpisy gościnne i artykuły sponsorowane

Twoja ocena:

Na stronach trzecich można publikować wpisy gościnne oraz sponsorowane.

Między sobą różnią się tylko tym, że pierwsze są darmowe, a drugie jak nazwa wskazuje odpłatne. Wpisy gościnne nazywa się czasem wpisami autorskimi. Można się nimi legalnie posługiwać, ale wielu specjalistów od pozycjonowania nadużywa tej formy.

Jak wielokrotnie było już podkreślane, kluczem do sukcesu są wysokiej jakości treści. Kolejnym krokiem jest znalezienie renomowanej witryny i nawiązanie z nimi dobrej relacji. Można również pytać innych przedstawicieli witryn, czy chcieliby publikować nasze treści. Wiele dużych i znanych serwisów publikuje wpisy gościnne. Jest jednak pewne ryzyko i można nieprawidłowo wdrożyć możliwość publikowania wpisów zewnętrznych. W 2014 roku Google ogłosił, że zamieszczanie wpisów gościnnych dla celów pozycjonowania się skończyło. Jak wiele innych dziedzin w SEO, tak i wpisy gościnne zaczęły być nadużywane. Jeśli ktoś zamieszczał za dużo wpisów gościnnych, to było to równoznaczne ze spamem.

Nie oznacza to jednak, że jeśli jest taka możliwość to należy całkowicie rezygnować z wpisów gościnnych. Przestroga Google’a dotyczyła przypadków nadużywania tej formy wpisów. Jeśli wszystko jest robione prawidłowo i z umiarem, to nie ma się czego obawiać. Jeśli tylko postępuje się zgodnie z ogólnymi zasadami i wskazówkami to wpisy gościnne mogą okazać się cennym źródłem wartościowej wiedzy.

Tworząc wpisy gościnne należy przede wszystkim pamiętać o zachowaniu wysokiej jakości treści.

Jak już było wspomniane, w internecie można znaleźć informacje na każdy temat. Praktycznie na wszystko coś już kiedyś zostało napisane. Stworzenie nowej i unikalnej treści może być wyzwaniem.

Samemu można sprawdzić wpisując w Google dowolne zapytanie intitle: Wpisz cokolwiek, na przykład intitle:”dieta oczyszczająca” i wychodzi aż 248 wyników. Dla tego przypadku jest aż 248 stron na ten temat. Jeśli chcemy napisać artykuł o diecie oczyszczającej i żeby pojawił się on w wynikach wyszukiwania, to w znaczniku <title> musi być fraza „dieta oczyszczająca”. Jeśli napiszemy artykuł na ten temat to będziemy kolejną 249 pozycją. W takim wypadku ciężko byłoby przekonać jakąś stronę internetową, aby zamieściła link właśnie do naszej publikacji.

Jedynym sposobem na pisanie wysokiej jakości i unikalnej treści jest posiadanie bogatej wiedzy na dany temat. Nie musi być to od razu ekspert w danej dziedzinie. Do pisania dobrych tekstów przyda się także lekkie pióro. Wiedzę, informacje, to wszystko można zdobyć robiąc odpowiedni research i mając do dyspozycji trochę czasu. Z kreatywnym pisaniem może być gorzej, ale również można się tego nauczyć.

Wszystko zależy od tego jakimi zasobami dysponujemy. Jeśli prowadzimy jednoosobową działalność, to raczej trudno nam będzie poświęcić dużo czasu na kreatywne pisanie wartościowych i unikalnych tekstów. Z drugiej strony możemy nie dysponować odpowiednimi zasobami finansowymi by zatrudnić specjalistę w danej dziedzinie i w dodatku umiejącą dobrze pisać. Wszystko jest do ustalenia i przekalkulowania, co i kiedy się najbardziej opłaca.

Chyba każdemu zależy, aby zamieszczać teksty na stronach cieszących się autorytetem i uznaniem. Wpisy gościnne chętnie publikują nawet największe i najbardziej znane serwisy. Link pochodzący z witryny wysokiej jakości może być nawet kilkaset razy więcej wart, niż link pochodzący ze słabej jakości witryny. Odnośniki ze słabych stron mogą jeszcze dodatkowo zaszkodzić.

Początki zawsze są trudne i może być ciężko nakłonić duże i znane witryny do publikacji naszych gościnnych treści. Jednak to właśnie te witryny powinny być naszym głównym celem. Małymi krokami, ale cały czas powinniśmy zbliżać się do celu. Naszą drogę możemy porównać do wchodzenia po schodach albo wspinania się po drabinie. Najlepiej jest zacząć publikować wpisy gościnne na witrynach trzeciego stopnia. Po jakimś czasie spróbować z witrynami drugiego stopnia, a na koniec z witrynami pierwszego stopnia. Cały proces wymaga cierpliwości i może zająć kilka miesięcy. Nie należy zniechęcać się ewentualnymi niepowodzeniami i próbować dalej brnąć do przodu.

Cały proces trzeba na bieżąco monitorować, czyli sprawdzać zaangażowanie odbiorców.

Taka obserwacja pozwoli ocenić nam własne treści. Jaki jest trend? Czy treści przyciągają co raz to nowych czytelników? Czy może nastąpił spadek zainteresowania naszymi artykułami. Musimy dokonywać oceny na bieżąco, aby w razie czego, jak najszybciej podjąć odpowiednie działania. Oczywiście cały czas powinniśmy tworzyć jak najlepsze teksty i nie pozwolić sobie na jakiekolwiek zaniedbania. Tylko w taki sposób osiągniemy zamierzony cel.

Trudności z wybiciem się na dużych i znanych witrynach czasami mogą nas zniechęcać do podejmowania dalszych prób. W żadnym wypadku nie powinniśmy zaniechać naszych wysiłków. Często w takich sytuacjach niektórzy odpuszczają dalsza walkę i decydują się na publikacje gościnnych wpisów na witrynach niskiej jakości. To poważny błąd. Nic na tym nie zyskamy, a możemy jeszcze stracić. Takie witryny lepiej omijać szerokim łukiem.

Miejmy również na uwadze, że nie zawsze naszym ostatecznym celem musi być witryna pierwszego stopnia. To zależy od naszej branży. Jeśli działamy na lokalnym rynku to może nam wystarczyć możliwość wpisów gościnnych na witrynach drugiego stopnia.

Jak w wielu dziedzinach życia, także w internecie a w szczególności w SEO nie zawsze liczy się ilość, ale jakość. Lepiej tworzyć mniej wpisów gościnnych, ale na witrynach wysokiej klasy niż całą masę wpisów na niskiej jakości stronach.

Wiemy już, co robić, czyli tworzyć treści jak najlepszej jakości i nawiązać współpracę z renomowanymi witrynami. Tylko jak znaleźć takie strony? Jak nawiązać relację z ciesząca się autorytetem witryną, która zechce publikować nasze wpisy i żeby jeszcze użytkownicy chętnie je czytali? Tak naprawdę nie potrzebujemy do tego żadnej szczególnej wiedzy czy narzędzie. Możemy skorzystać już z tego co wiemy i czym dysponujemy. Można rozejrzeć się dookoła i porozmawiać z ludźmi ze swojego otoczenia. Na pewno ktoś zna miejsca w sieci, które będą zainteresowane publikacją naszych wpisów.

Można także sprawdzić skąd konkurencja czerpie odnośniki.

W tym celu można skorzystać z opisanych wcześniej narzędzi do analizy linków. Za ich pomocą znajdzie się konkretne witryny, ale również będzie można zdobyć inspiracje do własnej kampanii marketingowej. Dzięki narzędziom do analizy linków dowiemy się, co i gdzie konkurencja zamieszcza.

Ciekawe strony internetowe, na których możemy zamieszczać nasze treści można również znaleźć za pomocą wyszukiwarki Google. Wystarczy się posłużyć nieco bardziej zaawansowanym sposobem wyszukiwania.

Płatna recenzja

W niektórych przypadkach, jeśli chcesz żeby ktoś zrecenzował Twój produkt musisz zapłacić. Nie zawsze jest to uczciwe zagranie, szczególnie, jeśli chodzi o dziennikarzy. Blogerzy i znane osoby często jednak domagają się zapłaty.

W USA trzeba informować czy otrzymało się wynagrodzenie za napisanie recenzji o produkcie. Wymaga tego prawo, a konkretnie przepisy Federalnej Komisji Handlu.

Pisanie recenzji za gotówkę lub otrzymywanie wynagrodzenia na przykład w formie darmowych produktów czy usług nie jest do końca etyczne. W przypadku wpisów sponsorowanych na blogu czy portalach społecznościowych raczej nie ma w tym nic złego, jeśli tylko informuje się o tym odbiorców.

Czasami może się to jednak źle odbić na zamawiającym. Nieraz przekraczana jest dozwolona granica, na przykład pisanie płatnych recenzji produktów dla Amazon.com.

Wyszukiwarka Google także nie lubi płatnych odnośników. Można powiedzieć, że płacąc za recenzje blogerowi, które linkuje do Twojej strony czy produktu, to łamiesz zasady Google’a. Chyba że znacznik HTML odnośnika będzie zawierał atrybut rel= nofollow. Odnośniki z atrybutem nofollow nie dają bezpośrednich korzyści pod kątem SEO. Pozwalają jednak dotrzeć do jakiejś grupy odbiorców, a Ci mogą utworzyć naturalne linki.

Inna sprawa, że specjaliści SEO zaczeli używać płatnych publikacji jako źródła linków. Powstało wiele portali pośredniczących pomiędzy właścielami stron www a chętnymi na zdobycie linków. Pod pozorem promocji marki czy produktu tworzy się tresci, w których umieszcza się linki. Takie działanie jest tępione przez pracowników Google, ale przy umiejętnym prowadzeniu praktycznie nie do wykrycia.

Idealnie jeśli uda nam się połączyć działania PR oraz tworzenie linków do naszej strony. Nie zawsze to się udaje ze względu na brak ddostatecznej ilości wartościowych źódeł w niektórych branżach.