Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Co to są narzędzia dla webmasterów?

Narzędzia dla webmasterów Google – Google Search Console

Rozpoczynając swoją przygodę z narzędziami dla webmasterów Google, zaczynasz od rejestracji. To znaczy, aby mieć dostęp do narzędzia, przede wszystkim musisz posiadać konto w Google.

Na pewno masz już takie konto (gmail) prywatne czy firmowe. Teraz już możesz zalogować się do Google Search Console. Najlepiej, jeśli jeszcze posiadasz konto Google Analytics. Jeśli mamy pełen dostęp do Search Console, oznacza, że witryna została już wcześniej zweryfikowana. Teraz możemy dodać stronę do Google. Zrobimy to poprzez przycisk „Dodaj usługę” i wpisujemy pełny adres witryny, który chcemy dodać.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pojawi się panel Google Search Console. Po lewej stronie jest menu, a w nim kolejno:

  • Panel – tutaj jest pokazany bieżący stan witryny oraz pojawiają się powiadomienia o nowych wiadomościach.
  • Wiadomości – tutaj masz dostęp do wiadomości otrzymywanych od Google.
  • Wygląd – zawarte są wszystkie informacje o prezentowaniu się twojej witryny w wyszukiwarce Google.
  • Ruch związany z wyszukiwaniem – wszystkie dane o ruchu związanym z wyszukiwaniem na stronie.
  • Indeks Google – informacje dotyczące indeksacji strony przez roboty Google.
  • Indeksowanie – jeszcze więcej danych odnośnie indeksowania strony.
  • Problemy dotyczące bezpieczeństwa – wszystko, co związane z bezpieczeństwem witryny.
  • Narzędzia internetowe – narzędzia, które mogą Ci pomóc w procesie optymalizacji witryny.

Google ciągle poprawia funkcjonalność swoich narzędzi. W dziale ustawienia narzędzi dla webmasterów Google znajdziesz następujące opcje:

  • Docelowa lokalizacja geograficzna – gdy witryna została stworzona z dedykacją dla konkretnego państwa, można powiadomić o tym Google’a. Taka informacja podkreśla, że witryna będzie otrzymywać więcej zapytań z danego państwa.
  • Preferowana domena – która domena według webmastera powinna zostać zaindeksowana dla stron witryny.
  • Szybkość indeksowania – ma wpływ na częstotliwość wysyłania przez Googlebot żądań w trakcie skanowania witryny. Nie wpływa natomiast na częstotliwość skanowania danej witryny.
  • Narzędzie testów robots.txt – jest bardzo ważne.

 

 

 

Jakie fragmenty rozszerzone obsługuje Google?

  • Artykuły
  • Restauracje
  • Filmy
  • Wydarzenia
  • Produkty
  • Odcinki programów TV
  • Firmy lokalne
  • Aplikacje
  • Książki

Narzędzia dla webmasterów Bing

Narzędzie działa podobnie, jak Google Search Console. Zdobędziesz wiele danych o tych samych parametrach, ale z wyszukiwarki Bing. Dzięki temu spojrzysz na swoją witrynę z zupełnie innej perspektywy. Wyszukiwarka Bing nieco inaczej potraktuje zaimplementowane przez Ciebie struktury.

Podobnie jak w konsoli Google, po lewej stronie znajduje się menu, a w nim kolejno opcje:

  1. Moje witryny
  2. Dodaj stronę
  3. Pulpit nawigacyjny
    1. Konfiguruj moja witrynę
    2. Raporty i dane
    3. Diagnostyka i narzędzia
    4. Bezpieczeństwo
    5. Komunikaty
  4. Interfejs API dla webmasterów
  5. Bing Places for Business
  6. Rozwiązania Bing

Od razu ze strony głównej masz dostęp do wielu opcji. Możesz zobaczyć, ile stron z Twojej witryny zostało zaindeksowanych przez wyszukiwarkę, najbardziej popularne słowa kluczowe użyte podczas wyszukiwania, dane o linkach przychodzących oraz błędy podczas indeksowania.

Warto przyjrzeć się bliżej napotkanym przez wyszukiwarkę błędom. W tym celu kliknij „Raporty”, a następnie „dane/informacje o przeszukiwaniu”. Do wyboru pojawia się opcje:

  • 400 – 499 (błędy odpowiedzi),
  • 500 – 599 (wewnętrzne błędy serwera),
  • 301 (trwałe przeniesienie stron),
  • 302 (tymczasowe przeniesienie stron),
  • wyłączenie txt,
  • błędy DNS,
  • upłynięcie czasu połączenia.

Korzystając z opcji „dane/eksplorator” indeksu w „Raporty” będziesz miał wgląd w zeskanowaną przez wyszukiwarkę, wewnętrzną architekturę witryny (podkatalogi). Skorzystaj z sekcji „Raporty SEO”, gdzie dostaniesz propozycje usprawnień obszarów związanych z SEO na stronach witryny, aby poprawić swoją widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania. Niektóre z tych elementów będą oznaczone jako ważne i to na nich skup się w pierwszej kolejności.

Sekcja „diagnostyka i narzędzia” oferuje zestaw narzędzi do przeprowadzania różnych działań optymalizacyjnych. Jedno z nich „wyszukiwanie słów kluczowych” pomoże Ci określić szacunkową częstotliwość wyszukiwania określonych słów kluczowych i fraz w Bing.