Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Co to jest strona responsywna i jak działa wyświetlanie dynamiczne

Co to jest strona responsywna i jak działa wyświetlanie dynamiczne
5 (100%) 1 głosów

Responsywna strona www

Projekt responsywny pozwala zachować ten sam adres URL zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych. Serwowanie dynamiczne natomiast polega na tworzeniu zupełnie osobnych stron internetowych. W drugim przypadku wyszukiwarki muszą przeanalizować i zaindeksować każdą stronę z osobna, a na końcu umieścić je osobno w rankingu wyszukiwania. Te dwa aspekty należy brać pod uwagę podczas tworzenia strony na urządzenia mobilne.

Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Jeden zestaw adresów URL jest bardziej przydatny pod kątem pozycjonowania. W tym przypadku mobilna wersja strony przejmuje z większym powodzeniem właściwości SEO strony w wersji stacjonarnej. Sygnały społecznościowe i profil linków są z automatu wiązane z obiema wersjami. A jak wiadomo nie dzieje się tak w przypadku poddomeny. Projekt responsywny jest także najlepszy z powodów finansowych. Tworzymy tylko jedną wersję strony, więc koszty są niższe. Ten projekt nie wymaga zbyt dużych nakładów finansowych i dlatego jest częściej stosowany.

Serwowanie dynamiczne już wymaga stworzenia dwóch różnych wersji strony internetowej. Różna treść jest wysyłana do użytkownika i jest to zależne od urządzenia, z jakiego aktualnie korzysta dany użytkownik. Takie strony muszą być osobno zoptymalizowane. Ta metoda wymaga znacznie większych nakładów – trzeba poświęcić jej więcej czasu, co przekłada się na zaangażowanie większej ilości osób i dysponowaniem większą ilością środków finansowych. Ale większe nakłady przekładają się bezpośrednio na znacznie lepszą optymalizację – strony na urządzeniach mobilnych będą się szybciej wczytywać, a interfejs będzie przyjazny dla każdego z urządzeń z osobna.

Niekiedy tworzy się stronę internetową z adresem URL przeznaczonym tylko dla urządzeń przenośnych. Ma to na celu umożliwienie korzystana ze strony wszystkim użytkownikom, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Jest to korzystne, ponieważ nie wszyscy mają telefony z odpowiednio dużym wyświetlaczem. Takie podejście umożliwia wszystkim użytkownikom swobodne korzystanie ze stron.

Jest wiele znanych witryn działających w ten sposób:

  • http://m.facebook.com
  • http://pl.m.wikipedia.org
  • http://m.onet.pl
  • http://m.interia.pl

Zaletą takich stron jest możliwość zmniejszenia rozmiaru serwowania plików HTML przez usunięcie z nich kodu, którego urządzenia mobilne i tak nie są w stanie wykonać. Taki zabieg zdecydowanie przyspiesza wczytywanie stron, co jest cenione nie tylko przez użytkowników, ale również przez roboty indeksujące.

Do indeksowania stron mobilnych Google wykorzystuje dwa różne roboty indeksujące: GooglebotMobile dla „zwykłych” telefonów oraz standardowy Googlebot dla iPhone’a i wszystkich innych pozostałych smartfonów. Bing w obu przypadkach posługuje się jednym robotem Bingbot.