Co to jest Recommerce?
Zawartość artykułu:
Recommerce to sprzedawanie i kupowanie używanych towarów za pośrednictwem Internetu, często korzystając z serwisów specjalnie do tego stworzonych. Recommerce zwany jest również Reverse Commerce lub Re-ecommerce lub Reverse Marketplace. W języku polskim mówi się raczej o odsprzedaży, czy też handlu odwrotnym.
Konsumenci odkryli, że kupując używane ciuchy/oprogramowanie/sprzęt czy też inny towar mogą sporo zaoszczędzić. Firmy wykorzystując to zjawisko kupują towar używany i po odnowieniu wprowadzają go znów na rynek. Na przykład w przypadku sprzętu komputerowego nazwa refurbish czyli odnowiony. Firmy skupują sprzęt poleasingowy, odnawiają , sprawdzają stan techniczny i dalej odsprzedają.
Odprzedaż jest bardzo popularna w Internecie
Do rozwoju recommerce przyczynił się rozwój portali i kanałów sprzedażowych takich jak Olx, Allegro, Ebay i wiele innych. Serwisy te pozwalają praktycznie każdemu wystawić swój używany towar i w łatwy sposób skontaktować z potencjalnym kupującym.
ReCommerce to również styl życia
Wiele osób kupuje i sprzedaje towar używany, ponieważ takie ma przekonania. Ludzie chcą żyć ekologicznie więc oszczędzają na produkcji kolejnych towarów.
Inna sprawa to pomoc społeczna. Przekazywanie używanego towaru przyczynia się do pomocy i wsparcie osób potrzebujących.
Efektywna gospodarka odpadami to również temat który wiąże się z odsprzedażą i gospodarką produktami używanymi.
Jak grzyby pod deszczu powstają nowe portale ogłoszeniowe, które pośredniczą w wymianie pomiędzy osobami, które mają na zbyciu używane rzeczy i osobami, które takie rzeczy chętnie kupią. Kiedyś lombardy i lumpeksy, teraz Internet.
Dlaczego ReCommerce jest ważny?
- Ochrona środowiska: Wytwarzanie nowych produktów wymaga surowców, energii i często prowadzi do emisji szkodliwych substancji. Kupowanie używanych produktów może znacząco zmniejszyć te negatywne skutki.
- Ekonomiczność: Dla wielu konsumentów zakup odnowionych produktów jest bardziej przystępny cenowo, oferując jednocześnie produkt o wysokiej jakości.
- Wartość dla konsumenta: Dzięki ReCommerce, klienci mogą sprzedawać swoje niechciane przedmioty, zyskując dodatkowe środki i jednocześnie pomagając w ochronie środowiska.
- Promowanie zrównoważonej mody: W branży odzieżowej ReCommerce może pomóc w zmniejszeniu ilości odpadów i zanieczyszczeń związanych z produkcją i konsumpcją odzieży.
Przykłady udanych firm ReCommerce
- ThredUP: Jest to jedna z największych platform online dla używanej odzieży. ThredUP promuje zrównoważone podejście do mody i pozwala konsumentom sprzedawać oraz kupować odzież w dobrym stanie.
- Back Market: Platforma ta skupia się na odnawianiu i sprzedaży elektroniki, takiej jak smartfony, laptopy i inne urządzenia.
Przyszłość ReCommerce
ReCommerce ma ogromny potencjał wzrostu w nadchodzących latach. Z rosnącą świadomością ekologiczną i potrzebą zmniejszenia naszego wpływu na środowisko, konsumenci będą coraz bardziej skłonni wybierać używane i odnawiane produkty. Firmy, które rozpoznają ten trend i dostosują się do niego, mogą skorzystać na tej zmieniającej się dynamice rynku.