Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Co to jest performance marketing ?

Performance marketing to marketing efektywnościowy, zwany inaczej reklamą efektywnościową. Ten rodzaj marketingu nastawiony jest na uzyskanie pożądanego efektu w postaci konkretnych działań użytkowników. Celem nie jest samo budowanie wizerunku marki, ale wykorzystanie siły marki do osiągnięcia konkretnych działań użytkowników. Reklamodawca nie płaci za liczbę odsłon reklamy, ale za konkretne czynności wykonane przez użytkowników. W performance marketingu wykorzystuje się efektywnościowy model rozliczeń.

Najbardziej popularne modele rozliczeń w marketingu efektywnościowym to:

  • Koszt za kliknięcie CPC (ang. Cost Per Click),
  • Koszt za połączenie CPC (ang. Cost Per Call),
  • Koszt za namówienie użytkownika do wykonania pożądanego działania np. wypełnienia formularza CPL (ang. Cost Per Lead),
  • Koszt za akcję CPA (ang. Cost Per Action),
  • Koszt za złożenie zamówienia CPO (ang. Cost Per Order),
  • Koszt za sprzedaż CPS (ang. Cost Per Sale),
  • Modele hybrydowe będące różnymi kombinacjami wyżej wymienionych modeli.

Najczęściej jako jednostkę rozliczeniową przyjmuje się lead. Jest to dobrowolne przekazanie danych kontaktowych jako wyraz zainteresowania produktem danej firmy.

Główne kategorie leadów to:

  • Zwalidowane – wstępnie zweryfikowane online lub drogą telefoniczną,
  • Niezwalidowane – surowe dane,
  • Standardowe – potencjalne zapytanie mogły być zadane także innym firmom,
  • Exclusive – firma ma wyłączność na dany lead,
  • Ciepłe – krótki formularz i szybka odpowiedź ze strony firmy,
  • Zimne – długi formularz i długa odpowiedź ze strony firmy.

Dla całego procesu zbierania leadów najważniejsze jest sześć elementów:

  • Aktywne pozyskiwanie leadów – poprzez promocje online oraz działania reklamowo-sprzedażowe poza siecią.
  • Przechwytywanie leadów – poprzez odpowiednie eksponowanie formularzy kontaktowych, które mają zachęcać do podania danych.
  • Pielęgnacja leadów – dostarczanie użytkownikowi niezbędnych informacji o produkcie, zachęcanie go i przeprowadzania innych działań, które mają sprawić, że użytkownik zdecyduje się na zakup.
  • Konwersja na sprzedaż – zamiana leadu w nabywcę.
  • Powtórne zakupy – działania mające na celu ponowne zachęceniu użytkownika do zakupów.
  • Polecanie i rekomendacja sprzedaży – oferowanie wynagrodzenia lub innych bonusów za promowanie produktów.

Perfomance marketing można prowadzić poprzez reklamy odsłonowe, marketing w mediach społecznościowych, mailing, marketing w urządzeniach mobilnych oraz poprzez programy partnerskie i lojalnościowe.