Co to jest Guerilla Marketing?

Guerilla Marketing, czyli marketing partyzancki to sposób promocji i reklamy produktów i usług, który polega na niekonwencjonalnych i zaskakujących działaniach, które mają na celu wywołanie efektu zapamiętania i zakupu produktu. Ta forma marketing często przekracza granice dobrego smaku, czy też norm społecznych a nawet prawych.

Podczas decydowania się na tego rodzaju formę marketingu zarządzający firmami szacują ryzyko kompromitacji czy ewentualnych kar w porównaniu do korzyści.

Marketing partyzancki to w zasadzie część marketingu wirusowego, z tą różnicą, że skupia się na nietypowych i nieszablonowych sposobach reklamy i dotarcia do klientów. Bardzo ważnym elementem odróżniającym od innych form promocji jest w tym przypadku dążenie do zapisania się na dłużej w świadomości odbiorców oraz założenie, że przy relatywnie niedużych nakładach efekt będzie duży.

Właśnie efekt śnieżnej kuli, jest to, na co liczą marketingowcy w tym przypadku. Czyli z małego ruchu i pomysłu, rodzi się i poszerza wiadomość marketingowa, która wpływa na świadomość postrzegania marki.

 

Marketing partyzancki, jakie ma cechy.

Inną cechą marketingu partyzanckiego jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców, w tym takich, którzy nie są w obszarze zainteresowania sprzedażowego. Np. reklamując metodami partyzanckimi kobiece sukienki, można zaistnieć jako marka w świadomości mężczyzn, którzy z czasem staną się również klientem pośrednim.

W odróżnieniu od innych form promocji, marketing partyzancki nie analizuje i nie bada preferencji klientów przed działaniami, nie sprawdza konkurencji, ale skupia się na odmienności i unikalności przekazu.

 

Marketing partyzancki, przykłady udanych kampanii.

Każdy z nas spotkał się z przekazem marketingu partyzanckiego. Często kampanie społeczne dotyczące np. wypadków czy opieki korzystają z tej formy reklamy. Można je zauważyć np. podczas reklam społecznych w telewizji, czy też szokujących billboardów na ulicach.

marketing partyzancki

Techniki marketingu partyzanckiego

Wśród najpopularniejszych metod i technik tego typu marketingu można wymienić miedzy innymi:

MARKETING WIRUSOWY – polega na wymyśleniu takiej formy przekazu, która wzbudza ciekawość i potencjalni odbiorcy sami rozsyłają między sobą wiadomości.

AMBIENT EVENTS – ta forma polega na reklamowaniu się w niekonwencjonalnych miejscach, przykładem niech będzie firma Heyah, która naklejała swoją czerwoną łapkę na chodnikach.

LIFESTYLE INSERT – reklamowanie produktu w życiu codziennym i w ten sposób wywieranie wpływu emocjonalnego, pokazania korzyści, które odniesiemy w podniesieniu komfortu życia jak zaczniemy korzystać z danego produktu.

EARLY BIRDS – w tym przypadku kto pierwszy ten lepszy, czyli pierwsi klienci na produkt czy też usługę otrzymują największe korzyści, np. rabaty, kupony, zniżki na kolejne zakupy,

GRY MIEJSKIE – w czasie organizacji gier uczestniczy wykonują zadania, które mają na celu budowanie zaangażowania i świadomości marki,

FLASH-MOB – chyba każdy słyszał i widział tego typu wydarzenie, które polega na zaangażowaniu w miejscu publicznym większej ilości ludzi np. we wspólny taniec,

TEASER RELEASE – reklama, najczęściej bardzo krótka, która ma zaciekawić ale nie przedstawić dokładnie o co chodzi, budowanie tajemniczości ma na celu pobudzić społeczność do dyskusji i ciekawości.

 

W przypadku marketingu partyzanckiego ważna jest oryginalność i unikalność. Dobra reklama tego typu opiera się na świetnym pomyśle a nie funduszach.

5 1 Głosowanie
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze