Blog

Kluczowe KPI w e-commerce

KPI (Key Performance Indicator), to kluczowe wskaźniki, które pozwalają mierzyć skuteczność założonych celów. Mogą to być na przykład cele finansowe (np. zwiększenie zysków, obrotów, zmniejszenie kosztów, zwrotu z inwestycji), cele w interakcji z klientem (jakość obsługi klienta, efektywność tej obsługi, procent niezadowolonych/zadowolonych klientów), cele techniczne (szybkość ładowania się strony www, poziomy odrzuceń strony z powodów […]

Optymalizacja pod kątem Google News

Wiadomości Google’a są jednym z największych agregatorów wiadomości ze wszystkich serwisów informacyjnych w sieci. Działają już od 2002 roku. Obecnie obejmują ponad 20 regionów i są dostępne w 12 językach (w tym w polskim). Wiadomości Gogle, ciągle się rozwijają i zwiększają zasięg obejmując coraz to nowe regiony i języki. Optymalizacja stron pod kątem Google News […]

Zaawansowane techniki wyszukiwania w Internecie

Wyszukiwarki internetowe są w stanie interpretować bardzo wiele komend. Można je użyć w celu badań, analizy i diagnostyki oraz wyszukiwania dowolnej informacji. Najbardziej podstawowe komendy wyszukiwania znane chyba każdemu to:  – fraza_kluczowa – otrzymamy wyniki dla całej frazy, używając tego operatora można wymusić obecność danego słowa kluczowego czy zwęzić wyniki wyszukiwań, np. wpisując w pole […]

Tworzenie person w UX

Persona to inaczej profil postaci. Osoba, która reprezentuje daną grupę odbiorców konkretnego produktu. Dzięki określeniu konkretnych profili postaci, łatwiej jest skupić swoje wysiłki na użytkownikach podczas projektowania i rozwijania produktu. Profil postaci przedstawia ogólne dane demograficzne przedstawiciela danej grupy użytkowników, a także jego potrzeby, cele, obawy i problemy. Są to prawdziwe informacje, ponieważ opierają się […]

reklama youtube

Nadpisanie i przekierowanie adresu URL

Przekierowanie adresu url polega na poinformowaniu przeglądarek internetowych, że ma wyświetlić inną stronę niż wpisywana do przeglądarki. Wszystko dzieje się automatycznie i jest często wykorzystywane przy skracaniu adresów www lub gdy np, jakaś strona/podstrona przestała istnieć i chcemy, żeby użytkownik został przeniesiony pod inny adres. Nadpisanie adresu URL można przeprowadzić za pomocą modułu mod_rewrite (Apache) […]

ubersuggest

Narzędzia doboru słów kluczowych

Narzędzia doboru słów kluczowych nie tylko pokażą jakie słowa są najpopularniejsze w danej branży, pokażą również dłuższe zapytania, jak również ocenią konkurencyjność frazy. W przypadku słów kluczowych bardzo ważna jest ocena na samym początku tworzenia treści, sklepów internetowych, czy też zwykłych stron www. Dlaczego dobór słów kluczowych jest taki istotny? Z prostej przyczyny – Internetem […]

reklama wyszukiwarka

Jak działa wyszukiwarka internetowa

Wyszukiwarka internetowa to program, który umożliwia przeszukanie sieci internetowej i na podstawie algorytmów gromadzi, porządkuje i prezentuje informacje. Powszechny dostęp do Internetu to milowy krok dla ludzkości. Obecnie mamy wręcz nieograniczony dostęp do wiedzy i informacji. Wyszukiwanie jest podstawowym narzędziem w Internecie. W sieci szukamy wszystkiego i chcemy dostać natychmiastową odpowiedź. Coś, co jeszcze kilkanaście […]

kurs copywritting

Zasady tworzenia ścieżek użytkowników

Ścieżka użytkownika, to droga jaką przebywa osoba odwiedzająca serwis, przechodząc pomiędzy stronami. W trakcie analizy ścieżki należy brać pod uwagę nie tylko odwiedzane strony, ale również konkretne elementy strony, które są przedmiotem uwagi oraz wskaźniki typu: poziom odrzuceń, czas trwania sesji… Ścieżki użytkowników pozwalają ocenić istniejący sytuację, jeszcze przed przystąpieniem do projektowania. W tym przypadku […]

reklama youtube

Co to jest reklama odsłonowa?

Reklama odsłonowa jest jedną z najbardziej popularnych form promocji w sieci. Dostępnych formatów reklamowych jest bardzo dużo, a oto najpopularniejsze z nich: Baner – jest najstarszą, ale nadal najbardziej popularną formą reklamy w sieci. Baner przybiera formę wydłużonego prostokąta i znajduje się na ogół w górnej części ekranu. Klikniecie w baner powoduje przekierowanie na reklamowaną […]

Ankieta w UX jako narzędzie zbierania danych

Ankieta to jedna z ważniejszych narzędzi w trakcie badań User eXperience. Każdy wie, że za pomocą ankiety można zdobyć takie informacje, jak opinie, preferencje czy pomysły. Od lat stosuje się taką formę pozyskiwania informacji. Obecnie ankiety w Internecie cieszą się olbrzymią popularnością. Wystarczy skorzystać z darmowych lub płatnych ankiet online i w kilka minut stworzyć […]