Blog

Optymalizacja sklepu po uruchomieniu

Pracuj z danymi liczbowymi od samego początku istnienia twojej strony. Nie kieruj się intuicją. Nawet jeśli otworzyłeś prostą stronę informacyjną, zintegruj ją z narzędziami analitycznymi. Masz do wyboru cały wachlarz programów do zbierania i analizy danych online, które omawiam w rozdziale im poświęconym. Jednym z najpopularniejszych, a dobrym na początek jest Google Analytics. Wystarczy, że założysz […]

USP

USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna cecha oferty)

Wykorzystując wiedzę, którą pozyskałeś (o własnym produkcie i pożądanym sposobie jego prezentacji), przedstaw teraz swojemu klientowi korzyść ze skorzystania właśnie z twojej oferty. USP, czyli unikalna cecha oferty to bowiem właśnie takie unikalne cechy wyróżniające sklep na tle konkurencji. Przykłady: dostawa produktu za darmo; możliwość zwrotu w ciągu 60 dni; dostawa w ciągu 24h; rabat […]

Jak projektować strony przyjazne urządzeniom mobilnym?

W związku ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych, przyjazność strony internetowej dla tych urządzeń stała się czynnikiem rankingowym. Sposób poruszania się na stronach internetowych i czytania ich treści, wygląda inaczej na urządzeniach mobilnych i na stacjonarnych. Różnice te wynikają z kilku powodów. Przede wszystkim ekran smartfonu jest znacznie mniejszy w porównaniu do ekranu komputera. To wprowadza […]

seo

Użyteczność a architektura informacji w sklepie internetowym

Architektura informacji pozwala organizować i etykietować witryny internetowe tak, aby w jak największym stopniu były użyteczne dla osób z nich korzystających. Architektura informacji jest związana z tworzeniem i przechowywaniem informacji w postaci cyfrowej. Każdy użytkownik powinien w łatwy sposób dotrzeć na stronie do tego, czego szuka. Jeśli architektura informacji jest dobrze zaprojektowana, to użytkownik nie […]

Tworzenie prototypów, Prototypowanie w UX

Prototypy to sposób na przedstawienie swoich pomysłów współpracownikom, klientom oraz użytkownikom w formie wizualnej. Mogą przyjmować różne formy – od zwykłych papierowych modeli po bardzo skomplikowane, które mogą zostać użyte na docelowym urządzeniu. Prototypy dają życie pomysłom, przez co pozwalają je przetestować. Zobaczysz, co działa dobrze, a co wymaga poprawy. A wszystko to zrobisz szybko […]

marketing mobilny

Widok i UX sklepu internetowego

Istotnym elementem strony internetowej jest, jak w przypadku każdej formy publikacji, jej projekt układu graficznego (ang. layout). W odniesieniu zaś do publikacji www ― jej graficzny interfejs użytkownika jako wszystko to, co odwiedzający widzi przed oczami. Warto od razu przy jej tworzeniu skupić się na odczuciach użytkowników serwisu i pracować nad użytecznością internetową. Dla wielu […]

yt

YouTube SEO: Pozycjonowanie filmów na Youtube

Wyszukiwarki multimediów jako dodatkowe możliwość zdobywania ruchu sieciowego Jeśli chcemy zoptymalizować swoją stronę pod kątem wyszukiwania filmów i innych plików tego typu, to w pierwszej kolejności powinniśmy poprawić swoja pozycję w tradycyjnym wyszukiwaniu Google’a. Następnie trzeba poprawić swoją widoczność na YouTubie. YouTube jest największą wyszukiwarką filmów na świecie, a drugą wyszukiwarką w ogóle. Możliwości YouTube’a […]

Projektowanie stron internetowych zorientowanych na użytkownika

Projektowanie zorientowane na użytkownika (ang. user – centered design) jest podejściem projektowym, w którym na każdym etapie wysiłki skupione są na użytkowniku. W końcu, to realna osoba będzie w przyszłości korzystać z produktu czy usługi, dlatego tak ważne jest zaangażowanie użytkownika na każdym etapie projektu. Takie podejście ma na celu rozpoznanie potrzeb użytkownika i możliwie […]

moscow

Zarządzanie projektami w E-commerce

Zarządzanie projektami (z języka angielskiego project management) to inaczej wszystkie czynności, które prowadzą do osiągniecia wyznaczonych celów w określonych ramach czasowych. W przypadku projektów SEO będzie to np. poprawienie widoczności w Google, osiągnięcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy (np. top 1-3, czy tez 1-10), poprawa współczynnika konwersji, wdrożenie optymalizacji na sklep internetowy, skuteczne linkowanie do […]

skrypt sklepu

Projektowanie stron internetowych przyjaznych wyszukiwarkom

Strona internetowa przyjazna wyszukiwarkom pozwala na szybsze zaindeksowanie jej zawartości oraz na wysokie pozycje w wynikach naturalnych np. Google. Aby witryna była dostępna dla wyszukiwarek, musi spełniać określone kryteria. Przede wszystkim treść, która znajduje się na stronie internetowej musi być łatwo dostępna dla robotów indeksujących. To pierwszy, najważniejszy krok do zajęcia wysokiej pozycji w rankingu […]