Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Analiza witryn zajmujących wysokie pozycje w rankingu wyszukiwania

Warto przyjrzeć się witrynom, które cieszą się najwyższymi pozycjami w rankingu wyszukiwania. Nie muszą to być tylko witryny Twoich bezpośrednich konkurentów. Dobrze przeanalizuj strony, które osiągnęły sukces i znalazły się na podium. Możesz się od nich wiele nauczyć.

Zanim zaczniesz, przypomnij sobie główne wskaźniki i sposoby ich pomiaru:

  1. Na początku zobacz, w jakim stopniu działalność witryny, którą chcesz przeanalizować, pokrywa się z Twoją branżą. Dowiedz się, kto jest Twoim bezpośrednim, a kto pośrednim konkurentem.
  2. Od jak dawna dana witryna jest obecna w sieci? To bardzo ważne. Dzięki temu ustalisz tempo jej rozwoju. Jedne witryny mimo długiego stażu nadal nie mogą wspiąć się na szczyt, a niektóre młodsze szybko zdobywają podium. Wiek domeny pozwoli Ci ustalić rejestr Whois, ustalenie wieku samej witryny jest nieco bardziej skomplikowane. Za pomocą narzędzia The Wayback Machine poznasz przybliżoną datę jej uruchomienia.
  3. Ile jest wyników wyszukiwania Google dla danej nazwy domeny? Weź także pod uwagę jej rozszerzenia, wyłączając samą nazwę domeny. Analizę przeprowadź dla ostatnich sześciu miesięcy. Skorzystaj z wyszukiwarki Google i wprowadź zapytanie: nazwadomeny.com – site:nazwadomeny.com. Na końcu adresu URL wyników wyszukiwania dołącz łańcuch &as_qdr=m6 i załaduj stronę jeszcze raz. Aby metoda zadziałała, musi być aktywne, dynamiczne zwracanie wyników wyszukiwania Google.
  4. W pasku narzędzi Google Toolbar sprawdź, jaką rangę w rankingu PageRank posiada strona główna analizowanej witryny.
  5. Zbadaj profil linków zwrotnych. Skorzystaj ze znanych Ci już profesjonalnych narzędzi takich, jak: Open Site Explorer, Majestic SEO, LinkResearchTools, Ahrefs. Narzędzia dostarczą Ci wiele cennych podstawowych informacji np. o tekście kotwicy w linkach. Jeśli tylko masz taką możliwość, skorzystaj z płatnych narzędzi (Hitwise, comScore), one pozwolą Ci na uzyskanie dokładniejszych informacji.
  6. Skorzystaj z instrukcji site:nazwadomeny.com, aby zobaczyć, ile stron zostało zaindeksowanych w wyszukiwarce Google oraz Bing.
  7. Wyślij zapytanie o nazwę należącej do danej firmy marki. Zawęź wyniki wyszukiwania do wpisów z ostatnich sześciu miesięcy, trzech miesięcy oraz ostatniego miesiąca.