Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Analiza konkurencji przed rozpoczęciem działań

Analiza konkurencji przed rozpoczęciem działań
5 (100%) 1 głosów

Jak działa konkurencja?

Przed wdrożeniem strategii SEO należy szczegółowo przeanalizować rynek, a konkretnie tę jego część, na której zamierzamy działać. Dzięki temu dowiemy się, jaki jest poziom konkurencji. Nie należy się zniechęcać, jeśli konkurencja jest bardzo silna. Można to wręcz wykorzystać i swoje działania SEO skupić na mniej konkurencyjnych frazach, ale takich, które mogą przynieść korzyści i zapewnić dobre wyniki sprzedaży. Konkurencyjność frazy można zbadać korzystając na przykład z GoogleAdwords.

Planowanie strategii SEO to również czas na przyjrzenie się strategiom konkurencji. Analiza strategii konkurencji pozwala zaobserwować wiele ciekawych aspektów. Możemy poznać mocne i słabe strony konkurencji z perspektywy SEO. Jednak trzeba mieć się na baczności. Albowiem to, co sprawdziło się dziś, jutro może okazać się bezwartościowe. Istnieją programy, dzięki którym można zdobyć informacje na temat skuteczności działań SEO wdrażanych przez konkurencję. Najbardziej popularnym jest SEMush.

Promowanie marki

Dzisiaj w internecie rządzą blogerzy, media społecznościowe i różne portale. To dobry sposób, by wykorzystać ich do promowania swojej marki. Dzięki temu można dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców. Ponadto znane blogi, profile na Facebook’u i Instagramie pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Gdy na blogu, czy często odwiedzanym profilu będzie obecna twoja marka, to stanie się ona bardziej rozpoznawalna i zyska renomę.

Kluczowe czynniki mające znaczenie podczas pracy nad strategią SEO w promowaniu marki:

  • Nakierowanie na słowa kluczowe – w tym wypadku słowa kluczowe nie są ważne, bardziej liczy się by przyciągnąć ludzi na stronę, gdzie będzie promowana twoja marka.
  • Tworzenie i optymalizacja stron i treści – sprawdzi się inteligentna struktura linków oraz wdrożenie najlepszych praktyk SEO

Ruch sieciowy

Tworzenie odpowiedniej treści zawierającej słowa kluczowe i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek sprawiają, że witryna nabiera większego znaczenia. Następuje zwiększenie ruchu sieciowego, powstaje więcej nowych linków i coraz więcej ludzi odwiedza witrynę. Ruch sieciowy z kolei przynosi większe zyski przy reklamowaniu.

Reklama internetowa to obecnie olbrzymi rynek. Są to banery reklamowe, programy partnerskie, reklama kontekstowa i działania marketingowe w mediach społecznościowych.

Podczas pracy nad strategią SEO dla ogólnego ruchu sieciowego, można brać pod uwagę kilka czynników:

  • Nakierowanie na słowa kluczowe – celem nie jest wybranie konkretnych słów kluczowych, ale stworzenie sporej ilości treści, która nakieruje internautów na właściwe zapytania. Warto popracować nad lepszą dostępnością całej witryny, niż tylko nad pojedynczymi słowami kluczowymi.
  • Tworzenie i optymalizacja stron i treści – łatwa do zindeksowania i niezbyt rozbudowana struktura linków. Trzymanie się dobrych praktyk architektury informacji. Zapewnienie możliwości udostępniania artykułów.
  • Wdrażanie SEO dla surowego ruchu sieciowego – w tym wypadku strategii SEO używać należy wtedy, kiedy można łatwo przełożyć ruch sieciowy w zysk, np. poprzez reklamę.

Marketing bezpośredni

Sporą częścią zapytań w sieci są takie, które nie mogą być zrealizowane w internecie. Są to na przykład zapytania o konsultacje lekarskie, porady prawne, zapytania o kredyty itp.

Praktyki SEO można w tym wypadku wykorzystać, jeśli oferujemy usługi lub produkty, których nie da się sprzedać w internecie. Można je też wykorzystać wtedy, kiedy chcemy zainteresować klientów naszymi usługami czy produktami, a w przyszłości nawiązać z nimi bezpośredni kontakt.

Dobierając słowa kluczowe postępujemy podobnie, jak w przypadku sprzedaży sieciowej. Słowa muszą przekładać się na zysk i zwiększać ruch na stronie.

Sprzedaż internetowa

Ukierunkowanie ruchu sieciowego na sklepy internetowe to najbardziej bezpośrednia strategia uzyskiwania zysków z SEO. Taki ruch jest bardzo cennym zasobem w sieci. Użytkownicy wpisując hasło do wyszukiwarki, wpisują je w konkretnym celu. Chcą znaleźć usługę czy produkt.

Jest wiele czynników, jakie bierze się pod uwagę opracowując strategię SEO dla sklepów internetowych:

  • Nakierowanie na słowa kluczowe – w tym wypadku reklamy, płatne za kliknięcia w wynikach wyszukiwania. Dzięki nim można określić wartość wskaźnika RPI dla docelowych słów kluczowych. Mając tę wiedzę można ustalić hasła, które generują ruch, a co za tym idzie zyski. Im bardziej precyzyjne zapytanie, tym większe prawdopodobieństwo przyciągnięcia klientów na Twoją stronę.
  • Tworzenie i optymalizacja wysokiej jakości treści – publikowanie na bieżąco ciekawej, unikalnej i wysokiej jakości treści przeznaczonej głównie dla ludzi, ale również dla tzw. Robotów Google’a (treści przeznaczone tylko dla wyszukiwarki nazywa się preclami, są niższej jakości niż treści przeznaczone dla ludzi, ale również są nasycone słowami kluczowymi; zachowują podstawowe zasady gramatyki, ortografii i stylistyki).
  • Odpowiednie skorzystanie z SEO w sprzedaży internetowej – wtedy, kiedy sprzedajesz produkty lub usługi bezpośrednio na swojej stronie internetowej.

Reputacja

Zarządzanie reputacją w sieci jest bardzo ważne. SEO ma w tym przypadku za zadanie zapobiegać użyciu nazwy Twojej firmy w negatywny sposób. Liczy się przede wszystkim dziesięć pierwszych miejsc. Nikt nie chciałby, po wpisaniu nazwy swojego przedsiębiorstwa do wyszukiwarki, zobaczyć na samej górze strony, które źle się o nas wyrażają.

Zarządzanie reputacją jest dość trudne z perspektywy SEO. Jednak zapotrzebowanie na tego typu usługi rośnie, ponieważ wzrasta też świadomość tego, jakie znaczenie ma reputacja w SEO. Jest to nie lada wyzwanie dla specjalistów SEO. Wymaga tworzenia treści i promowania strony za pomocą wartościowych linków. Tak samo trzeba dbać o odpowiednią treść na zewnętrznych platformach, jak wszelkiego rodzaju portalach społecznościowych.

Stosować SEO w kwestii reputacji możemy wtedy, kiedy chcemy ochronić swoją firmę przed negatywnymi komentarzami lub w przypadku, gdy chcemy istniejącą już negatywną treść przenieść na mniej istotne pozycje w rankingu.

 

Ideologiczny wpływ

SEO to potężne narzędzie dla ludzi, którzy pragną mieć władzę nad szeroką opinią publiczną. Mogą wpływać na ludzi, na ich sposób postrzegania świata, poprzez promowanie określonych opinii w wynikach wyszukiwania dla danego tematu. Z tego typu usług najczęściej korzystają wszelkie ugrupowania polityczne.

Z praktyk SEO korzysta się, jeśli celem działania firmy jest zmiana sposobu myślenia ludzi, lub jeśli chce się wpłynąć na podejmowane przez nich decyzje odnośnie podmiotu działań. W tego typu działaniach słowa kluczowe są najczęściej znane i wystarczy odnaleźć je za pomocą narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, aby rozszerzyć listę. Najczęściej wykorzystuje się słowa kluczowe ważne i używane zarówno przez sympatyków, jak i przeciwników danego zjawiska. Warto również połączyć siły i znaleźć sobie sojuszników popierających nasze podejście do tematu. Jest na to wiele sposobów, na przykład można użyć wspólnych baz linków i treści, by pomóc sobie nawzajem siebie promować.