Amazon Brand Registry

Westom > Blog > E-commerce > Amazon Brand Registry

Czym jest program Amazon Brand Registry?

Amazon Brand Registry to rodzaj ochrony marki, którą oferuje Amazon na swojej platformie. Polega ona na rejestracji marki jako własności firmy.

Ta forma ochrony kierowana jest do klientów, którzy mają własne marki i którzy chcą chronić swoje nazwy, patenty i rozwiązania. W Amazon Brand Registry ochronimy swój znak towarowy.

 

Jak dołączyć do programu?

Zanim zarejestrujesz swoją markę w Amazonie musisz dopełnić formalności urzędowych. Dokładnie chodzi o to, żeby znak towarowy był zarejestrowany w Urzędzie Unii Europejskiej do spraw własności przemysłowej (EUIPO) lub w Polsce w Urzędzie Patentowym RP.  Otrzymasz nr rejestracyjny (trademark ID), który jest podstawą dalszych działań.

Amazon uznaje również rejestracje w krajowych urzędach patentowych. Więc jeśli masz możliwość czy potrzebę rejestracji znaku towarowego w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Kanadzie, Brazylii, Meksyku, Indiach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich czy też Japonii, to rejestracja również będzie miała moc w przekazaniu dalszej ochrony do Amazona

Jak już dokonasz tej formalności i otrzymasz potwierdzeni rejestracji, to możesz skierować się do Amazona. Potrzebujesz numer rejestracji w urzędzie i możesz logować się do Amazona i wypełniać formularz.

 

Jaki znak można zagłosić do Amazon Brand Registry?

Znak towarowy może przyjąć różną formę: słowną (np. nazwa firmy), słowno-graficzną (np. logotyp z nazwą). W przypadku grafiki ważne, żeby była ona prosta bo dla Amazona liczy się najbardziej nazwa.

amazon brand registry

Korzyści z uczestnictwie w programie Amazon Brand Registry

Przedsiębiorcy, którzy zarejestrują swoją markę mają szansę zyskać po pierwsze ochronę swojej marki w Amazonie i zabezpieczenie przed podszywaniem innych a po drugie wymierne korzyści sprzedażowe. Oferta zarejestrowanych marek ma duże szanse na pojawienie się w  Buy Box a to przekłada się bezpośrednio na lepsze pozycjonowanie wszystkich ofert na listingach Amazona.

Kolejną korzyścią jest możliwość podpięcia pod listingi wyświetlane na Amazonie swojego logotypu, co wyróżnia ofertę na tle innych. Dodatkowo otrzymasz dostęp do edytora, gdzie możesz personalizować w zaawansowany sposób swoje oferty np. dodająć grafiki jak również możesz otrzymać osobną, dedykowaną marce stronę w Amazon Brand Store

Ważnym aspektem rejestracji jest kontrola nie tylko nad swoją firmą i marką, ale również nad konkurencją, która sprzedaje Twoje towary. Masz szansę sprawdzać, czy inne firmy w nieuprawniony sposób wprowadzają produkty oznakowane Twoim logotypem.

Zgłaszanie naruszeń jest bardzo proste. Amazon przygotował do nich specjalny formularz. A samo wyszukiwanie ewentualnych naruszeń również ma swoje dedykowane narzędzie.

 

Jak zgłosić markę do Amazon Brand Registry?

Po pierwsze musisz mieć konto sprzedawcy na Amazonie a następnie tymi danymi (loginem i hasłem) logujesz się na osobnej stronie przeznaczonej właśnie temu programowi brandservices.amazon.com

Podajesz nr rejestracji oraz dane urzędu rejestrowego a następnie załączasz grafikę i nazwę znaku. Podajesz rodzaj towarów oraz zasięg terytorialny (kraje), gdzie masz zamiar sprzedawać produkty.

Sam proces weryfikacji przez Amazona może zająć nawet kilkanaście dni. DO tego czasu dostaniesz potwierdzenie samego zgłoszenia do programu a w ciągu około 2 dni zostaniesz członkiem Amazon Brand Registry.

5 1 Głosowanie
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze